جهان

واشنگتن پست گزارش داد: «کرونا» ابزاری در دست دولت هند برای قربانی کردن مسلمانان

شیوع ویروس کرونا را ابزاری برای قربانی کردن مسلمانان این کشور قرار داده است.

شیوع ویروس کرونا را ابزاری برای قربانی کردن مسلمانان این کشور قرار داده است.

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی اعلام کرد: باتوجه به گسترش همه گیر بیماری کرونا درسراسر جهان، حکومت هند، مسلمانان این کشور را به سپر بلا و قربانی تبدیل کرده است.

در این گزارش آمده است که در یکی از روزهای این ماه، یک افسر پیشین ارتش با موتور خود به سمت خیابان ریفی در جنوب پایتخت هند در حرکت بود که به یک ایست بازرسی در جاده رسید.

وی گمان نمی کرد که این ایست بازرسی را ساکنان روستا گذاشته باشند و به دنبال یک قربانی می گردند.

به گفته خانواده این افسر، وی سرعت خود را کم می کند، ساکنان روستا در این ایست بازرسی می دانستند که از مسلمانان ایالت مجاور است، به طوری که یکی از ساکنان روستا فریاد زد: اینها کسانی هستند که ویروس کرونا را پخش می کنند، سپس او را گرفتند.

«سهیم الدین»(49 ساله) طناب محکم را روی گردن خود احساس کرد تا اینکه از هوش رفت. او را به بیمارستان منتقل کردند، به طوری که خون سرفه می کرد.پزشکان مجبور شدند تا عمل جراحی اورژانسی را برای ترمیم تارهای صوتی اش که جدا شده بود، انجام دهند.

در هند از زمان شیوع ویروس کرونا، اقلیت مسلمان این کشور که بیش از 200 میلیون نفر هستند، دچار مشکلات بیشتری نسبت به گذشته شده اند، اگرچه قبل از شیوع این ویروس نیز زندگی شان مورد تهدید بود.

اما هندوهای تندرو در شرایط کنونی به مسلمانان به بهانه شیوع این بیماری حمله می کنند و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

برخی از شبکه های خبری و مسئولان حکومتی، به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، مسلمانان را به شدت مورد سرزنش قرار دادند. به طوری که در هفته های اخیر مسلمانان مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند و از درمان محروم شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا