جهان

بیانیه سازمان بهداشت جهانی درباره نحوه تغذیه در ماه رمضان

سازمان بهداشت جهانی بیانیه‌ای درباره نحوه تغذیه در ماه رمضان در سایت رسمی دفتر منطقه‌ای این سازمان در خاورمیانه منتشر کرد.

سازمان بهداشت جهانی بیانیه‌ای درباره نحوه تغذیه در ماه رمضان در سایت رسمی دفتر منطقه‌ای این سازمان در خاورمیانه منتشر کرد.

در این بیانیه بر نوشیدن آب در بین وعده‌های غذایی افطار و سحر در ماه مبارک رمضان تأکید شده و آمده است: میزان تعریق بدن با بالارفتن درجه حرارت بیشتر می‌شود، بنابراین ضروری است که برای جبران آب از رفته بدن در طول روز، حداقل ۱۰ لیوان مایعات در سحر و زمان افطار نوشیده شود.

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی همچنین بر ضرورت پرهیز از نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه، چای و نوشیدنی‌های گازدار تأکید دارد؛ زیرا کافئین تکرر ادرار و در نتیجه کم آبی بدن را در پی خواهد داشت.

نوشیدنی‌های گازدار نیز قند زیادی دارند که همین مسئله مقدار دریافت کالری در رژیم غذایی را بالا می‌برد.

خوردنی‌ها و غذاهای آب دار مانند سوپ و سالاد سبزیجات تازه به جای نوشیدنی‌های گازدار میل شود و با توجه به این که نخستین روزهای ماه رمضان، گرم و ساعات روزه‌داری طولانی است، بنابراین بودن در مکان‌های سایه و دارای تهویه و پرهیز از قرارگرفتن در معرض نور خورشید در ساعات بعد از ظهر بسیار مهم است.

این بیانیه ادامه داد: افطار هم سالم و متعادل خورده شود تا انرژی از دست رفته بازیابی گردد. همچنین افطارکردن با خرما از رسومات مفید است، زیرا خرما سرشار از فیبر است.

در وعده افطار سبزیجات به میزان زیادی میل شود تا بدن ویتامین‌ها و مواد مغذی را دریافت کند، در این وعده غلات نیز که انرژی و فیبر لازم را به بدن می‌رسانند، فراموش نشود.

 خوردن گوشت بدون چربی، مرغ بدون پوست، ماهی کبابی یا پخته شده در فر برای اطمینال از دریافت پروتئین سالم و پرهیز از غذاهای حاوی میزان بالای قند و چربی از دیگر توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای برخورداری از تغذیه‌ای سالم در ماه مبارک رمضان است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا