جهان

۲۶ جان باخته و ۳۴ مجروح؛ موج تازه حملات طالبان در افغانستان

در ادامه حملات عناصر طالبان و تشدید حملات این گروه تروریستی به نیروهای امنیتی در مناطق مختلف افغانستان ۲۶ نفر جان باخته و ۳۴ تن نیز مجروح شدند.

در ادامه حملات عناصر طالبان و تشدید حملات این گروه تروریستی به نیروهای امنیتی در مناطق مختلف افغانستان ۲۶ نفر جان باخته و ۳۴ تن نیز مجروح شدند.

«اسدالله خرم» عضو شورای ولایتی «سرپل» گفت که در حمله عناصر طالبان به نیروهای امنیتی در روستای «مسجدسبز» ولسوالی «سنچارک» 8 نیروی پلیس از جمله فرمانده آن‌ها بنام «محمد علی چمران» جان باخته و 10 تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود که در حمله طالبان به فرماندهی پلیس ولسوالی «سوزمه قلعه» سرپل نیز 3 نیروی امنیتی جان باخته ، 9 تن مجروح و یک نفر دیگر نیز اسیر شد.

عضو شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگو با «آوا» حکومت را به بی‌توجهی به این نیروها و نیز نبود امکانات متهم کرد و این تلفات را دلیل این بی‌اعتنایی‌ها دانست.

پیش از این نیز «خلیل اسیر» سخنگوی پلیس ولایت «تخار» گفته بود که در حمله عناصر طالبان به پاسگاه‌هایی در ولسوالی «خواجه غار» 18 نفر جان باخته و 3 تن دیگر نیز مجروح شدند.

 

ارزگان

 

«زرگی عبادی» سخنگوی والی ارزگان گفت که در حمله شب گذشته عناصر طالبان به پاسگاه‌های نیروهای حکومتی در «ترینکوت» و «خاص ارزگان» ، 4 نیروی پلیس جان باخته و 5 تن دیگر نیز مجروح شدند.

وی افزود: بر اثر این درگیری ‎ ها 7 عضو طالبان نیز به هلاکت رسیده و 14 تن دیگر آنان نیز مجروح شدند .

 

لوگر

 

یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود نیز اظهار داشت: شب گذشته سنی های تندروی طالبان، با حمله گروهی به پاسگاه نیروهای امنیتی در «مس عینک»، تعدادی از این نیروها را هدف قرار دادند.

«عبدالقدیر مطفی»، سخنگوی وزارت معادن نیز می‌گوید که شب گذشته  8 نفر از نیروهای امنیتی در حمله طالبان به پاسگاه‌های امنیتی معدن مس عینک در ولایت لوگر جان باختند شدند.

 

فاریاب

 

«نظام الدین قیصاری»، فرمانده سابق پلیس ولسوالی قیصار در ولایت فاریاب نیز اظهار داشت که طالبان شب گذشته به منزل مسکونی وی در منطقه شمال غرب این ولسوالی حمله کردند و بر اثر درگیری‌ دو نفر از افرادش کشته و 5 تن دیگر نیز مجروح شدند.

«عبدالکریم یورش»، سخنگوی پلیس فاریاب نیز این حمله را تایید کرده است. 

 

 

تخار

 

«وفی‌الله رحمانی»، رئیس شورای ولایتی تخار خاطرنشان کرد که کاروان نظامیان ارتش که از قندوز عازم تخار بودند در منطقه «آق مسجد» شهر «تالقان» به کمین طالبان برخوردند.

وی افزود: هنوز از تلفات دقیق نیروهای امنیتی خبری نیست، اما تاکنون 4 مجروح نیروهای امنیتی به بیمارستان ولایتی تخار منتقل شده‌اند .

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا