جهان

آمادگی آلمان برای پذیرش کودکان پناهجوی‌ بی سرپرست

آلمان آمادگی خود را برای انتقال ۵۰ کودک‌ونوجوان بی‌سرپرست از کمپ‌های یونان به این کشور را اعلام کرده است.

 

آلمان آمادگی خود را برای انتقال ۵۰ کودک‌ونوجوان بی‌سرپرست از کمپ‌های یونان به این کشور را اعلام کرده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از دویچه وله، در حالی که انتقال ۱۶۰۰ کودک و نوجوان از کمپ پناهندگی موریا واقع در جزیره لیسبوس و توزیع آن‌ها میان ۱۰ کشور اروپایی با مشکل رو به رو شده، و بسیاری از کشورها پا پس کشیده‌اند، آلمان نیز در گام نخست برای انتقال تنها ۵۰ کودک اعلام آمادگی کرده است.

 دویچه وله از این اقدام آلمان به عنوان قطره آبی بر سنگ داغ یاد کرده‌است.

بسیاری از ناظران، کمپ پناهندگی موریا واقع در جزیره لیسبوس یونان را جهنم پناهجویان لقب داده‌اند؛ کمپی با ظرفیت ۳۵۰۰ پناهجو که اکنون محل اسکان ۲۰ هزار نفر شده است.

خطر شیوع بیماری کرونا نیز از جمله مسائلی است که به نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به وضعیت وخیم این کمپ پناهندگی دامن زده است.

چند هفته پیش، ۱۰ کشور اروپایی در نشستی مشترک برای انتقال این تعداد کودک و نوجوان بی‌سرپرست ابراز آمادگی کرده بودند.

این کشورها عبارت بودند از: آلمان، فرانسه، پرتغال، ایرلند، فنلاند، کرواسی، لیتوانی، بلژیک، لوکزامبورگ و بلغارستان. اکنون گفته می‌شود که تنها دو کشور آلمان و لوکزامبورگ باقی مانده و سایر کشورها به علت شیوع بیماری کرونا از اجرای این توافق شانه خالی کرده‌اند.

گفته می‌شود که این کودکان ظرف هفته آینده به آلمان منتقل خواهند شد. افزون بر آن گفته شده است که این کودکان پس از انتقال به آلمان به مدت دو هفته در حالت قرنطینه خواهند بود و پس از آن بین ایالت‌های مختلف این کشور توزیع می‌شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا