جهان

عدم موافقت طالبان با آتش‌بس در افغانستان

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته که به نظر می رسد سنی های تندروی طالبان با آتش‌بس موافق نیستند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان گفته که به نظر می رسد سنی های تندروی طالبان با آتش‌بس موافق نیستند.

«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در عین حال گفته که آزادی زندانیان طالبان روندی پیچیده، فنی و قانونی است و هر شایعه‌ای سبب اختلاف در این روند می‌شود.

وی همچنین اعلام کرده که ورود یک هیئت فنی از طرف گروه طالبان برای گفت‌وگو درباره آزادی زندانیان این گروه به تعویق افتاده است.

فیصل در توییترش نوشت که گروه طالبان با آتش‌بس موافق نیست و خشونت‌ها افزایش یافته است، بنابراین تعداد زندانیان بطور مداوم در حال تغییر است.

طی روزهای اخیر درگیری‌ها در افغانستان افزایش یافته و به تازگی نیز ولایت بدخشان شاهد حملات گسترده سنی های تندروی طالبان است.

از سوی دیگر، دولت افغانستان و طالبان هفته گذشته در دو کنفرانس ویدئویی درباره آزادی زندانیان گفت‌وگو کردند و بر اساس گزارش‌ها به توافق نیز رسیدند.

این درحالی است که «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی سنی های تندروی طالبان با اشاره به توافق، مدعی شده که فهرست ارائه شده افغانستان از زندانیان این گروه ناقص است و باید اصلاح شود.

پیش از این، دولت افغانستان با آزادی 5 هزار زندانی طالبان بصورت تدریجی توافق کرده بود، اما این گروه خواستار آزادی تمام زندانیان در یک مرحله شده بود و این اختلاف روند مبادله زندانیان را به تعویق انداخت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا