جهان

لایحه «روز اقدام علیه اسلام‌هراسی» در ونکوور کانادا تصویب شد

شورای شهر ونکوور در کانادا، لایحه تعیین ۲۹ ژانویه به عنوان روز یادآوری و اقدام علیه اسلام هراسی را به تصویب رساند.

شورای شهر ونکوور در کانادا، لایحه تعیین ۲۹ ژانویه به عنوان روز یادآوری و اقدام علیه اسلام هراسی را به تصویب رساند.

این لایحه توسط ژان سوانسون ، مشاور شورای شهر معرفی شده بود و زمان آن سومین سالگرد قتل عام مسجد کبک خواهد بود.

امتیاز پوپات، از ائتلاف علیه تعصب گفت: ما امیدواریم که در تعیین این روز، شهر ونکوور تعهد خود را برای ایجاد یک سیاست و اقدام برای مقابله با اشکال مختلف اسلام هراسی به انجام برساند.

 

در تاریخ ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ یک فرد مسلح نژادپرست به مسجد مرکز فرهنگ اسلامی در شهر کبک وارد شد و در اقدامی تروریستی به روی ده ها نمازگزار مسلمان آتش گشود.

با پایان یافتن تیراندازی ، 25 نفر در این حادثه قربانی شده بودند. 

 

در این لایحه آمده است: جوامع مسلمان در سراسر کانادا تحت تأثیر این حادثه و دیگر اقدامات  نفرت محور نژادپرستان و حامیان برتری نژاد سفید و اسلام هراسی قرار دارند که گردهمایی ضداسلامی در ۱۹ آگوست ۲۰۱۷ در خارج از شهرداری ونکور یکی از این حوادث است.

در ادامه این لایحه آمده است: به مناسبت گرامیداشت حادثه تلخ ۲۹ ژانویه ، جوامع مسلمان در ونکوور نشست ها ، جلسات بحث و بررسی و سایر رویدادها را برگزار کرده اند؛ از جمله آن که یک نماز سالانه در مسجد جامع ونکوور برگزار خواهد شد.

همچنین در لایحه سوانسون خاطرنشان شده است که تعدادی دیگر از شهرها مانند تورنتو ، میسی ساگا، برمپتون ، مارکام ، همیلتون و ویندزور همگی ۲۹ ژانویه را به عنوان روز یادآوری و اقدام در مورد اسلام هراسی معرفی کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا