جهان

بیانیه مسلمان آزاده درباره وضعیت اسفبار زندان های مراکش

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) درباره وضعیت اسفبار زندان های مراکش بیانیه ای صادر کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) درباره وضعیت اسفبار زندان های مراکش بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه آمده است: سازمان جهانی نفی خشونت، اخیراً به اسناد و گزارش هایی دست یافته است که از اوضاع مخاطره آمیز و فاجعه بار بازداشت شدگان در زندان های کشور مراکش حکایت دارد که در حدّ جرایم ضد انسانی است. 

این بیانیه افزود: بر پایه گزارش های به دست آمده بیش از 4600 تن از زندانیان این کشور از عقب ماندگان و بیماران روانی هستند که حاکمیتِ کشور آنان را بر اساس اتهامات سیاسی بازداشت کرده است و در حال حاضر هزاران شهروند مراکشی بدون هیچ جرم یا محکومیت قانونی در بازداشت های ظالمانه به سر می برند.

سازمان جهانی نفی خشونت، در این بیانیه افزود: اگر اطلاعات به دست آمده درست باشد، از وجود وضعیت خطرناکی در پرونده حقوق بشری در پادشاهی مراکش حکایت دارد و پیامدهای خطرناک تری نسبت به وضعیت کلی صلح و مسائل اجتماعی داخلیِ این کشور را در پی خواهد داشت.

مسلمان آزاده تاکید کرد: از آن جایی که چنین وضعیتی نشان دهنده نقضِ آشکار حقوق بشر می باشد؛ لازم است که بدون فوت وقت راهکاری قانونی اتخاذ شود تا از این رهگذر کسانی که جنایت هایی این چنین را به انجام رسانیده اند، به دادگاه های جنایی سپرده شوند تا به سزای اعمال خود برسند.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده)در پایان این بیانیه آورده است: از نظر ما و با توجه به اهمیت گزارش های یادشده، نهاد بین المللی حقوق بشر و هیئت عمومی سازمان ملل متحد باید طی اقداماتی شفاف و بدون ابهام، حقایق را برای افکار عمومی روشن کرده و وقایع پشت پرده ای را که در زندان های کشور مراکش رخ می دهد به اطلاع جهانیان برسانند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا