جهان

جزئیات حمله پیرمرد ۸۴ ساله به مسجد بایون فرانسه

تیراندازی در مقابل مسجدی در جنوب غربی فرانسه منجر به مجروح شدن دو تن شد و پلیس نیز توانسته است تا فرد مظنون را بازداشت کند.

تیراندازی در مقابل مسجدی در جنوب غربی فرانسه منجر به مجروح شدن دو تن شد و پلیس نیز توانسته است تا فرد مظنون را بازداشت کند.

به گزارش شیعه ویوز، به نقل از گاردین، «مارک ماریه» دادستان بایون فرانسه در یک نشست خبری در این باره گفت: مظنون ۸۴ ساله که عامل حمله به مسجد بایون است مدعی شده که می‌خواسته انتقام تخریب کلیسای جامع نوتردام پاریس را که به مسلمانان نسبت می‌دهد، بگیرد.

کلیسای قدیمی نوتردام پاریس روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) در آتش سوخت و عملیات خاموش ساختن آتش توسط ۴۰۰ آتش‌نشان تا بامداد روز بعد به مدت ۱۴ ساعت متمادی ادامه داشت. بخش‌هایی از این کلیسا بر اثر این آتش‌سوزی تخریب شد.

دادستان بایون تصریح کرد که عامل حمله به مسجد این شهر توسط روانپزشک معاینه شده است و گفت که در تفتیش از خانه وی مقداری سلاح از جمله نارنجک و تپانچه کشف و ضبط شده است.

لازم به یادآوری است، مردی در حدود ساعت ۱۵ بعد از ظهر ۲۸ اکتبر (شش آبان) سعی داشت که در ورودی مسجد بایون در جنوب غرب فرانسه را به آتش بکشد. در زمان انجام این کار دو نفر سر رسیدند و مظنون به سمت آن‌ها شلیک کرد. این فرد پیش از ترک محل، اقدام به آتش زدن یک خودرو نیز کرده است.

دو نفری که در این حادثه به شدت آسیب دیدند، ۷۴ ساله و ۷۸ ساله هستند که تیرها به گردن یکی و به بازوی دیگری برخورد کرده است که احتمال دارد نفر نخست فلج شود.

عامل این حمله کلود سینکه، مردی ۸۴ ساله است که از سوی پلیس بلافاصله در خانه‌اش بازداشت شد.

وی در انتخابات محلی سال ۲۰۱۵ از منطقه لاند نامزد جبهه ملی ( یک حزب راست افراطی) فرانسه بود. یکی از مسئولان جبهه ملی نیز با تایید این موضوع در عین حال گفته است که این مرد در سال ۲۰۱۵ از حزب اخراج شده بوده است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، در توئیتی این حمله را محکوم کرده و گفته که جمهوری فرانسه هرگز نفرت را تحمل نمی‌کند.

وی همچنین گفته که متعهد می‌شود همه اقدامات لازم برای مجازات عامل این اقدام و محافظت از هموطنان مسلمانمان بکار گرفته شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا