جهان

افزایش تلفات زمین لرزه پاکستان و اعلام حالت آماده باش

شمار قربانیان زمین لرزه روز گذشته در مناطق شمال و جنوب پاکستان به ۲۶ تن افزایش یافت و بیش از ۴۵۰ نفر نیز مصدوم شدند. همزمان احتمال وقوع پس لرزه ها موجب آماده باش امدادگران و

 

شمار قربانیان زمین لرزه روز گذشته در مناطق شمال و جنوب پاکستان به ۲۶ تن افزایش یافت و بیش از ۴۵۰ نفر نیز مصدوم شدند. همزمان احتمال وقوع پس لرزه ها موجب آماده باش امدادگران و نهادهای مربوط به بلایای طبیعی در مناطق زلزله زده این کشور شده است.

در پی وقوع زمین لرزه پنج و هشت دهم ریشتری بسیاری از مناطق از شمال تا جنوب پاکستان لرزید. شدت این زمین لرزه در شهرهای ایالت پنجاب از جمله لاهور، جهلم و مناطق مختلف کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان بیشتر احساس شد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری های پاکستان، سازمان ملی مدیریت بحران این کشور امروز (چهارشنبه) اعلام کرده لرزه روز گذشته تلفات جانی و تخریب جدی ساختمان ها را در شهرهای «میرپور» و «جهلم» در پی داشت و خسارت ده ها باب واحد مسکونی و تجاری، ترک خوردگی، شکاف های عمیق در خیابان ها و ریزش دیوارها گزارش شده است.

همچنین شمار قربانیان زمین لرزه به ۲۶ کشته افزایش یافت و بیش از ۴۵۰ نفر نیز مصدوم شدند.

در شهرهای «جهلم» و «میرپور» پاکستان امدادگران، نهادهای مقابله با بلایای طبیعی و انتظامی در حالت آماده باش هستند.

همچنین تیم های امداد و نجات، برای مواجهه با زمین لرزه ها و یا پس لرزه های احتمالی در مناطق آسیب دیده تا عادی شدن شرایط آماده باش خواهند بود.

«عارف علوی» رئیس جمهوری و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان، با ابراز تاسف نسبت به زمین لرزه امروز، دستور اقدامات فوری را برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان و موقعیت سنجی در مناطق زلزله زده صادر کردند.

مرگبار ترین زمین لرزه پاکستان در دهه های اخیر نیز در کشمیر تحت کنترل این کشور در مهرماه ۱۳۸۴ رخ داد. این زمین لرزه به بزرگی ۸.۶ دهم ریشتر در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان، جان ۷۴ هزار نفر را گرفت و بیش از سه و نیم میلیون نفر آواره بر جای گذاشت.

روز چهارم آبان ۱۳۹۴ زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۵ریشتر مناطق وسیعی از پاکستان، افغانستان، تاجیکستان و هند را لرزاند که موجب جان باختن دست کم ۳۰۰ نفر در پاکستان شد.

در شهریور ۱۳۹۲ (سپتامبر ۲۰۱۳) نیز وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان به بزرگی ۷.۷ مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) که ۸۵۲ نفر را قربانی و هزاران نفر را مصدوم و تحت تاثیر قرار داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا