جهان

اعلام محدودیت های جدید برای عزاداران ماه محرم از سوی پلیس ایران/ نصب تمثال و گل مالی کردن خودرو‌ها ممنوع شد

همزمان با ماه محرم، ماه عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام، خبرگزاری ها از اعمال محدودیت های جدید برای هیئت ها و عزاداران در ایران حکایت می کنند.

 

همزمان با ماه محرم گ، ماه عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام، خبرگزاری ها از اعمال محدودیت های جدید برای هیئت ها و عزاداران در ایران حکایت می کنند.

پلیس استان کرمانشاه ایران، در ادامه افزایش محدودیت ها در ماه محرم و صفر، برخی از نمادهای عزاداری را ممنوع کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از ایرنا، «معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه» به ایجاد محدودیت های جدید در مراسم عزاداری ماه محرم امسال تصریح کرد و گفت: نصب تمثال ائمه اطهار علیهم السلام در هیات‌ها و گل مالی کردن خودروی عزاداران ممنوع است.

وی بدون ارائه دلیلی برای این محدودیت جدید، 

گفته با هیئاتی که به این محدودیت پایبند نباشند برخورد می شود.

این در حالی است که «سرهنگ محمدرضا آمویی» اذعان کرده در ماه محرم که شیعیان عزادار سید و سالار شهیدان هستند، آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف کاهش می یابد و  رافت و گذشت در جامعه افزایش دارد.

بنابر این گزارش حتی برای برپایی هیئات و مراسم های عزاداری محدودیت زمانی گذاشته شده است.

فعالان مذهبی و هیئتی ها ضمن اعلام نارضایتی از این گونه محدودیت ها، این اقدامات را خلاف آزادی مذهبی و نوعی نقض حقوق شهروندی معرفی کرده اند.

هر ساله با آغاز ماه محرم و شروع شور حسینی در جامعه، سازمان های امنیتی و دستگاه قضایی، بخشنامه های و محدودیت های جدیدی را برای عزادارام ایجاد می کنند که موجب نگرانی شیعیان در ایران شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا