جهان

سرکوب شیعیان عربستان ادامه دارد، حمله به درختان نخل منطقه شیعه نشین در القطیف

حکومت سعودی به درختان نخل شیعیان هم رحم نکرد. 

 

 

حکومت سعودی به درختان نخل شیعیان هم رحم نکرد. 

به گزارش شیعه ویوز، فعالان اجتماعی عربستان با انتشار ویدیوئی اعلام کردند: ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان مناطق شیعه نشینی مانند القطیف و أحساء در شرق این کشور، ادامه دارد. 

به گفته این فعالان، اعمال فشار به شهروندان این مناطق به درختان نخل مقابل خانه های آنان نیز کشیده شده و به نظر می رسد ادامه خواهد یافت. 

به گفته این فعالان، نظامیان آل سعود پس از ریشه کنی کامل درختان نخل از زمین های کشاورزی الرامس، اکنون برای از بین بردن زیبایی و لطافت خانه های شهر العوامیه، درختان نخل را از برابر خانه ها، از ریشه کنده اند.

 آنان این اقدام را پس از آن انجام دادند که نخست شهروندان را با تهدید مجبور کردند زیر برگه ای را امضا کنند به این مضمون که شکایتی از این بابت ندارند و از حق خود در این مزارع می گذرند.

فعالان حقوق بشری عربستان، این اقدام مقامات سعودی را در ادامه حملات آنان برای از بین بردن کامل تاریخ منطقه شرقی عربستان می دانند.

شایان ذکر است، مقامات سعودی از آغاز ماه آوریل سال 2019، تعدادی از کشاورزان در الرامس را که به شهرداری القطیف مراجعه نکرده بودند، وادار کردند از زمین های کشاورزی خود در برابر دریافت غرامت مالی دست بکشند. مقامات سعودی این کشاورزان را تهدید کرده اند که اگر با این کار مخالفت کنند با اقدامات تنبیهی مواجه خواهند شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا