جهان

مسلمان آزاده خطاب به اجلاس بیست: آتش بحران های بین المللی را خاموش کنید

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ بیانیه ای خطاب به چهاردهمین اجلاس گروه بیست که قرار است 29 ژوئن در اوزاکای ژاپن برگزار شود، صادر کرد. 

 

 

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ بیانیه ای خطاب به چهاردهمین اجلاس گروه بیست که قرار است 29 ژوئن در اوزاکای ژاپن برگزار شود، صادر کرد. 

در این بیانیه آمده است: اجلاس گروه بیست در حالی برگزار می شود که چند دستگی و تنش های سیاسی – اقتصادی به شدت به جراحی های عمیقی نیاز دارد و مسئولیت وضعیت موجود بر عهده سرانی است که برای یافتن راه حل های کارآمد برای مشکلات موجود، گرد خواهند آمد. 

مسلمان آزاده افزود: سران و روسای شرکت کننده در این اجلاس بین المللی باید در جهت کاهش تنش ها و چالش ها کوشیده و با تمام توان در ایجاد فضایی صلح آمیز تلاش کنند. 

این بیانیه در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی برخی جوامع انسانی تاکید کرد: پیامدهای بحران های  مالی، سطح معیشت و زندگی مردم این کشورها را با سختی های گوناگونی مواجه کرده و این در حالی است که همگام با آشفتگی های سیاسی، حقوق بشر نیز در این کشورها کمرنگ شده و آزادی های فردی و عمومی را نیز به چالش کشیده که محتاج راه حل هایی مناسب است. 

مسلمان آزاده با تاکید بر این مسئله که این نابسامانی ها توسط قدرت های بزرگ و با هدف بهره کشی هرچه بیشتر از دیگر جوامع ترتیب داده شده، تصریح کرد: ما از سران اجلاس گروه بیست می خواهیم در تصمیم های نادرست خود تجدیدنظر کرده و به دور از سیاست ها و گرایش های نژادی و قومی به سرنوشت مشترک جوامع انسانی اهتمام ورزیده و در راه کمک به ملت هایی که از نظر سیاسی – اقتصادی و انسانی صدمه دیده اند، از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

این سازمان همچنین با اشاره به تنش های بوجود آمده در خاورمیانه از قدرت های منطقه ای و جهانی خواست با اتخاذ سیاست هایی کارآمدتر از گذشته، سعی در تنش زدایی از این منطقه نمایند تا ملت های از پافتاده در این منطقه که بسیاری از آنها با مشکلات حقوق بشری نیز مواجه هستند، بتوانند برای رشد و شکوفایی خود تلاش کرده و از فضایی مناسب برخوردار گردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا