جهان

دستکم 48 قربانی در حملات سنی های تندروی طالبان به جنوب و غرب افغانستان

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که بر اثر حملات تروریست های طالبان به ولایت‌ «هرات» در غرب و ولایت «ارزگان» در جنوب این کشور، دست‌کم ۲۸ نظامی افغان جان باخته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

 

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که بر اثر حملات تروریست های طالبان به ولایت‌ «هرات» در غرب و ولایت «ارزگان» در جنوب این کشور، دست‌کم ۲۸ نظامی افغان جان باخته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

«طاهرخان» رئیس ستاد پلیس نظم عمومی در هرات اظهار داشت: شب گذشته پاسگاههای امنیتی در منطقه «رباط آخند» شهرستان اوبه هدف قرار گرفتند.

وی تصریح کرد که بر اثر حملات سنی های تندروی طالبان به نیروهای پلیس نظم عمومی، 6 افسر پلیس جان باخته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

برخی از منابع محلی نیز آمار تلفات حمله این سنی های تندرو به نیروهای پلیس در هرات را 7 جان باخته و 12 زخمی اعلام کردند.

مقامات افغان همچنین تصریح کردند که سنی های تندروی طالبان به فرماندهی پلیس و قرارگاه ارتش در ولسوالی «چارچینو» ولایت ارزگان نیز حمله کرده اند. 

شورای ولایتی ارزگان تایید کرد که فرماندهی پلیس، ساختمان فرمانداری و قرارگاه ارتش در مرکز ولسوالی چارچینو بر اثر حملات طالبان سقوط کرده و برای چند ساعت به تصرف سنی های تندرو در آمده بود.

«محمدکریم کریمی» معاون شورای ولایتی ارزگان در اینباره گفت: 4 خودروی زرهی (هاموی) بمب‌گذاری شده فرماندهی پلیس، قرارگاه ارتش و ساختمان فرمانداری در چارچینو را هدف قرار داده است.

وی افزود: بر اثر این حملات 19 نظامی جان خود را از دست داده و 6 تن دیگر نیز زخمی شدند، اما گزارش‌هایی وجود دارد که آمار تلفات حملات انتحاری سنی های تندروی طالبان به شهرستان چارچینو بیشتر بوده است.

برخی از منابع محلی نیز آمار تلفات این حمله را بیش از 21 قربانی و 10 زخمی اعلام کردند.

نوامبر سال گذشته میلادی، عناصر طالبان با خونسردی تمام، 42 تن از شیعیان روستاهای ولایت ارزکان را که زنان و کودکان نیز در بین آنها حضور داشتند، به شکلی وحشیانه اعدام نموده و با ایجاد رعب و وحشت، باعث آوارگی بیش از 700 خانوار و حرکت آنها به سمت منطقه مالستان شدند.

مقامات افغان همچنین از تشدید حملات عناصر گروه تروریستی طالبان به ولسوالی «کوهستان» در ولایت فاریاب در شمال افغانستان نیز خبر می‌دهند.

«محمدطاهر رحمانی» رئیس شورای ولایتی فاریاب اظهارداشت که درگیری‌ها در این ولسوالی از 2 روز گذشته شدت یافته است اما هنوز آماری از تلفات دو طرف به دست نیامده است.

در روزهای گذشته حملات انفجاری به پایتخت افغانستان نیز افزایش یافته و حتی دامنه حملات سنی های تندرو به پاسگاه های امنیتی در حومه‌های شهر کابل نیز کشیده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا