جهان

هشدار یونیسف در مورد خطر مرگ کودکان افغانستانی بر اثر گرسنگی

یونیسف، نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان به خاطر سوءتغذیه مزمن در شرایط مرگبار قرار دارند.

 

 

یونیسف، نهاد حمایت از کودکان سازمان ملل می‌گوید ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان به خاطر سوءتغذیه مزمن در شرایط مرگبار قرار دارند.

یونیسف اعلام کرده است که سلامتی کودکان فقیر افغانستان، به دلیل بی پولی و عدم تامین بودجه لازم برای رفع سوءتغذیه آنها در خطر است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل از کشورهای کمک دهنده خواسته که منابع مالی لازم برای برای نجات 2 میلیون کودک گرسنه را تامین کنند.

در گزارش این نهاد آمده که باید 6 میلیون و ۳۰۰هزار یورو پول تا 3 هفته آینده در دسترس قرار گیرد تا امکان تعذیه دستکم ۶۰درصد کودکان فقیر به ویژه آنهایی که در خطر مرگ هستند، فراهم شود. 

در افغانستان، 2 میلیون کودک زیر 5 سال از گرسنگی مفرط و سوءتغذیه رنج می برند که۶۰۰ هزار نفرشان در شرایط خطرناک و مرگبار قرار دارند.

سخنگوی یونیسف در ژنو گفته این وضعیت، با یمن و سودان جنوبی قابل قیاس است که درگیر جنگ داخلی هستند.

سیستم ایمنی بدن خردسالانی که دچار سوءتعذیه شدید هستند، هیچ‌گونه دفاعی در برابر بیماری‌های مرسوم کودکان ندارد.

یونیسف تاکید می‌کند که احتمال مرگ این کودکان در اثر بیماری ۱۱ برابر اطفال دیگر است.

اقدامات تروریستی سنی های تندروی طالبان و دیگر گروه های تروریستی، آوارگی، خشکسالی و سیل اکثر خانوارهای افغانستانی را در معرض خطر قرار داده است.

شایان ذکر است، پیش از این شبکه اطلاعات امنیت غذایی که پروژه‌ای جهانی زیر نظر سازمان فائو است، در گزارشی که آوریل ۲۰۱۹ منتشر کرد، از وجود بیش از ۱۱۳ میلیون گرسنه در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان خبر داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا