جهان

ابهام در سرنوشت ۱۱۲ دختر ربوده شده در نیجریه

5 سال از ربوده شدن 276 دانش آموز دختر در نیجریه به دست سنی های تندروی بوکوحرام می گذرد اما سرنوشت 112 تن از آنان هنوز مشخص نیست.

 

5 سال از ربوده شدن 276 دانش آموز دختر در نیجریه به دست سنی های تندروی بوکوحرام می گذرد اما سرنوشت 112 تن از آنان هنوز مشخص نیست.

این دختران در شیبوک در شمال شرقی نیجریه ربوده شدند. برخی از این کودکان توانستند در این مدت فرار کنند و برخی از آنها نیز پس از مذاکرات طولانی با بوکوحرام آزاد شدند.

مادر یکی از این دختران که در زمان ربوده شدن تنها 12 سال داشت، می گوید او تنها دختر من بود. پنج فرزند دیگر من پسر هستند.

پدر این دختر می گوید: من همیشه عکس هایی از دخترم به همراه دارم و هر بار که به آنها نگاه می کنم، شوکه می شوم.

« مادر یکی دیگر از این دختران می گوید ربوده شدن دخترم برای ما درد بزرگی بود و جای خالی او را هیچ چیز برای من پر نمی کند.

دختران شیبوک چهاردهم آوریل سال 2014 در دبیرستان مشغول تحصیل بودند که مردان مسلح به آنها حمله کردند. عناصر بوکوحرام این دختران 12 تا 17 ساله را سوار بر کامیون ها کردند و با خود بردند. 57 نفر از این دختران خود را از خودروی در حال حرکت به بیرون پرتاب کرده و موفق به فرار شدند.

تصاویری که سنی ها تندروی بوکوحرام از این دختران ربوده شده منتشر کردند، همه جهان را شوکه کرد و جنبشی موسوم به «دختران ما را بازگردانید» به راه انداخت.

وعده آزادی این دختران، یک سال پیش موجب پیروزی «محمد بوهاری» در انتخابات ریاست جمهوری شد اما با گذشت 5 سال از این حادثه تنها 107 نفر به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا