جهان

تمدید ممنوعیت فروش سلاح به عربستان، از سوی آلمان

دولت آلمان ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را تمدید کرد. 

 

دولت آلمان ممنوعیت فروش سلاح به عربستان را تمدید کرد. 

کشور آلمان اعلام کرد که ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی را تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی – یعنی تا شش ماه دیگر – تمدید خواهد کرد.

این تصمیم در حالی از سوی برلین اتخاذ شده است که شرکای تجاری آلمان به ویژه بریتانیا، پیش تر خواستار پایان یافتن و یا محدود شدن این تحریم تسلیحاتی شده بودند.

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه بریتانیا اوایل ماه جاری میلادی با ارسال پیامی برای همتای آلمانی خود مدعی شده بود که در صورت تداوم اعمال محدودیت ها در فروش سلاح به عربستان، وجهه و اعتبار آلمان به عنوان شریک تجاری بریتانیا بیش از پیش به چالش کشیده خواهد شد.

توجیه لندن برای طرح این درخواست، این بود که قانون وضع شده از سوی برلین برای منع فروش سلاح به عربستان سعودی، لندن را نیز در فروش تجهیزات نظامی به این کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

بریتانیا تاکید کرده بود که بخشی از تجهیزات نظامی نظیر هواپیماهای جنگی «یوروفایتر تایفون»، که برخی قطعات آن ساخت کشور آلمان هستند را  به دلیل این تحریم تسلیحاتی،  نمی تواند به سعودی ها بفروشد.

شایان ذکر است، به گفته کارشناسان حقوق بشر، کشتار غیر نظامیان، دلیل تحریم فروش سلاح به عربستان سعودی از سوی برلین اعلام نشده،  و تنها قتل یک روزنامه نگار منتقد توسط این کشور مطرح شده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا