جهان

مسلمانان آلمان خواستار تشدید تدابیر امنیتی در مساجد شدند

اقلیت مسلمان آلمان از مقام‌های امنیتی این کشور خواستند تا تدابیر امنیتی و حمایت از مساجد آلمان را افزایش دهند.

 

اقلیت مسلمان آلمان از مقام‌های امنیتی این کشور خواستند تا تدابیر امنیتی و حمایت از مساجد آلمان را افزایش دهند.

رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت: حضور پلیس در اطراف مساجد به بازدارندگی حملات احتمالی تندروها کمک خواهد کرد.

«ایمن مزیک» افزود: این اقدام آلمان همچنین یک معنای نمادین نیز خواهد داشت و اقلیت مسلمان احساس خواهد کرد که مسئولین و جامعه تامین امنیت آن‌ها را برعهده دارند.

حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان طی سال‌های گذشته در آلمان به ویژه پس از موج اخیر ورود پناهجویان به این کشور افزایش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده، پلیس آلمان ۵۷۸ مورد ارتکاب به جرم علیه مسلمانان در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۸ را ثبت کرده و دست‌کم ۴۰ مسلمان نیز در حملات نژادپرستان مجروح شدند.

آلمان پس از فرانسه بزرگترین جامعه مسلمان را در میان کشورهای اروپای غربی در خود دارد؛ که شمار آنان به حدود 5 میلیون نفر می رسد.

یادآوری می‌شود؛ جمعه گذشته نمازگزاران مسلمان در دو مسجد در شهر «کرایس چرچ» نیوزیلند هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند که در 100 جانباخته و مجروح برجای گذاشت.

متهم اصلی این اقدام تروریستی فردی ۲۸ ساله به نام «برنتون هریسون ترنت» اهل استرالیاست که تصاویر جنایت وی توسط همدستانش به صورت زنده پخش شد و در شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا کرد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا