جهان

دانش آموزان مدرسه لانگ آیلند به بازدید از مسجد رفتند

دانش آموزان یک مدرسه در شهر وستبوری در لانگ آیلند نیویورک در آمریکا به بازدید از مسجد رفتند.

 

دانش آموزان یک مدرسه در شهر وستبوری در لانگ آیلند نیویورک در آمریکا به بازدید از مسجد رفتند.

مرکز اسلامی وستبوری یک گردش علمی برای دانش آموزان مدرسه ترتیب داد که هدف از آن آشناسازی دانش آموزان با اسلام و ریشه کن سازی سوءبرداشت ها درباره دومین دین بزرگ جهان بود.

جیمز لوئیز دانش آموز کلاش هشتمی در وستبوری هرگز پایش را در هیچ مسجدی نگذاشته است. در این باره می گوید: رویداد بسیار مفیدی بود زیرا من هم اکنون دیدگاه متفاوتی درباره مسلمانان دارم.

وی که یک نوجوان 14 ساله از کلیسای رومی بوده و در هایتی به دنیا آمده گفت: اکنون اگر از من درباره مسلمانان بپرسید ذهنم به حوادث 11 سپتامبر نمی رود، بلکه به مسلمانانی فکر می کنم که در مسجد وستبوری با آنان ملاقات کردم.

ناز خان که سرپرست کلاس های دینی دانش آموزان در مسجد می باشد گفت: بهترین روش برای تغییر ذهن ها این است که با آن هایی که بیشتر از بقیه تاثیرپذیرند تعامل داشته  باشیم.

وقتی حبیب احمد رئیس مسجد از دانش آموزان پرسید که کدام یک از آنان تاکنون از مسجد بازدید کرده اند، هیچ کس دستش را بلند نکرد.

لوئیس وایت یک فعال اجتماعی در مسجد می گوید: بعضی از دانش آموزان پیش از آمدن به مسجد بدبین بودند، دیدگاه های منفی زیادی درباره اسلام وجود داشت، اما این سفر به آن ها کمک کرد یک نگاه مثبت به دست آورند.

این مرکز اسلامی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد لانگ آیلند محسوب می شود که بارها درهایش را به روی غیرمسلمانان گشوده است.

یکی از فعالیت های میان ادیانی مساجد و مراکز اسلامی، برگزاری تورها و گردش های علمی برای دانش آموزان مدارس محسوب می شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا