جهان

سازمان جهانی نفی خشونت: نگران سرنوشت شهروندان مصری اخراج شده از مالزی هستیم

در پی اخراج 6 شهروند مصری از کشور مالزی، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

 

در پی اخراج 6 شهروند مصری از کشور مالزی، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش شیعه ویوز مسلمان آزاده در بیانیه خود نسبت به سلامت و امنیت جانی 6 تن از شهروندان مصری اخراج شده توسط حکومت مالزی اظهار نگرانی نموده و نسبت به انتقال آنان به مکانی نامعلوم و شکنجه شدن به دست نیروهای امنیتی مصر هشدار داد.

سازمان جهانی نفی خشونت با اشاره به این که علاوه بر 6 شهروند مصری، یک شهروند تونسی نیز توسط مالزس اخراج و حکومت تونس تحویل داده شده افزود: این رفتار اقدام غیر انسانی خطرناک، به طور آشکار مسائل مربوط به حقوق بشر و به ویژه حق پناهندگی سیاسیِ تضمین شده در اسناد و پیمان های بین المللی را نقض می کند.

بر پایه اطلاعات به دست آمده این 6 شهروند مصری از فعالان مدنی این کشور بوده اند و با تحویل دادن آنان به حکومت مصر جانشان در خطر است.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در پایان بیانیه خود مسئولیت جانی این شهروندان را متوجه حکومت مصر دانسته و خواسته تا این اشخاص در دادگاهی عادلانه، به شکل علنی بدون و بدون شکنجه قبلی مورد محاکمه قرار بگیرند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا