جهان

اتحاد مسلمانان و یهودیان علیه ممنوعیت ذبح دینی

دو سازمان مسلمان و یهودی در بلژیک، با هم جمعیت مخالف مشترکی را ایجاد کرده و به دادگاه قانون اساسی این کشور علیه ممنوعیت ذبح دینی (حلال و کوشر) شکایت کردند.

 

دو سازمان مسلمان و یهودی در بلژیک، با هم جمعیت مخالف مشترکی را ایجاد کرده و به دادگاه قانون اساسی این کشور علیه ممنوعیت ذبح دینی (حلال و کوشر) شکایت کردند.

این جمعیت های مسلمان و یهودی، علیه قانون جدید ممنوعیت ذبح دینی(حلال و کوشر) در منطقه فلاندرز بلژیک که براساس آن گوشت ذبح حلال و ذبح کوشر(مشروع برای یهودیان) را ممنوع است، اقدام کرده اند؛ قانونی که سبب شده یافتن گوشت ذبح اسلامی برای مسلمانان در ماه های اخیر حتی از گذشته نیز سخت تر شود.

این جمعیت مشترک، با کمک یک موسسه حقوقی آمریکایی، اقدامی حقوقی علیه قانون جدید در پیش گرفته و امیدوارند بتوانند این قانون را برگردانند، دادگاه قانون اساسی بلژیک شکایت نامه آنان را در ماه ژانویه گوش داده و احتمال آن می رود که در هفته های آینده حکم خود را صادر کند.

مسلمانان و یهودیان می گویند که قانون جدید، حقوق مدنی آنان را زیر پا گذاشته و مانع از آزادی مذهبی می شود.

لازم به ذکر است قانون جدید که در روز نخست ژانویه 2019 در منطقه مرکزی فلاندرز در بلژیک به اجرا گذاشته شد، خرید و فروش گوشت ذبح دینی ممنوع اعلام کرد و تا پایان ماه آگوست نیز قرار است قانون مشابهی در منطقه والونیای این کشور اجرایی شود.

کارشناسان مسلمان بر این باورندکه قانون جدید تنها نتیجه اسلام هراسی دربرداشته و ارتباطی به حقوق حیوانات ندارد، برای یهودیان نیز این قانون بیانگر دوران تاریکی در تاریخ اروپا می باشد. چرا که در سال 1933 نخستین قانون به تصویب رسیده توسط حکومت نازی ها، ممنوع سازی ذبح کوشر حیوانات بود.

هم اکنون بیش از 500 هزار مسلمان و نزدیک به 30 هزار یهودی در بلژیک سکونت دارند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا