جهان

شرکت آمازون، فروش یک کتاب موهن و ضداسلامی را متوقف کرد

شرکت تجارت الکترونیک «آمازون»، فروش کتاب موهن یک اسلام ستیز معروف انگلیسی را متوقف کرد.

 

شرکت تجارت الکترونیک «آمازون»، فروش کتاب موهن یک اسلام ستیز معروف انگلیسی را متوقف کرد.

فروش کتاب های «تامی رابینسون» سیاست مدار اسلام ستیز بریتانیایی، زمانی در شرکت آمازون (به عنوان عرضه کننده محصولات متنوع به سرتاسر دنیا) متوقف شد. 

پیش از این دو شبکه اجتماعی «فیس بوک» و «اینستاگرام» نیز حساب کاربری او را مسدود کرده بودند.

رابینسون که یک راست گرای موسس حزبی موسوم به «حزب نژادپرستانه لیگ دفاع انگلیس» است، در سال 2017  میلادی کتابی موهن علیه اسلام و مسلمانان منتشر کرده است.

گفته می شود این اسلام ستیز تندرو، پیش از این نیز چندین بار به دلیل سخنان تنش برانگیز و خشونت طلبانه که ترویج دهنده ی  نفرت علیه اقلیت ها بودند، از شبکه های اجتماعی اخراج شده است. 

فیس بوک تایید کرد که رابینسون با راه اندازی یک گروه نفرت، با بیش از 1 میلیون دنبال کننده، استانداردهای این سایت را زیر پا گذاشته است.

فیس بوک نیز با اعلام بستن صفحه ی مربوط به رابینسون، گفت:  وی تاکنون چندین بار با گذاشتن پست هایی که زبان غیرانسانی در آن ها به کار رفته، و خشونت را علیه مسلمانان ترویج کرده، استانداردهای این سایت را زیر سئوال برده است.

آمازون نیز با اعلام خبر حذف کتاب وی از مجموعه محصولات خود، اعلام کرد که از فروش محصولاتی که نفرت، خشونت، نژادپرستی و عدم تحمل مذهبی را ترویج می کنند یا از سازمان های دارای چنین عقایدی حمایت می کنند،  معذور است.

شایان ذکر است، «تامی رابینسون» هنوز دارای یک صفحه در یوتیوب است که نزدیک به  300  هزار دنبال کننده دارد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا