جهان

تا ۵ سال ساخت مساجد جدید در فلاندر بلژیک ممنوع می شود

وزیر داخلی دولت فلاندرز در بروکسل اعلام کرد که قانونی را پیشنهاد داده که بر اساس آن ساخت مساجد در این منطقه را تا ۵ سال آینده ممنوع خواهد کرد.

 

وزیر داخلی دولت فلاندرز در بروکسل اعلام کرد که قانونی را پیشنهاد داده که بر اساس آن ساخت مساجد در این منطقه را تا ۵ سال آینده ممنوع خواهد کرد.

به گفته لیزبت هومانس، وزیر داخلی دولت فلاندرز در بلژیک اعلام کرد که تا 5 سال آینده اجازه ساخته هیچ مسجدی در منطقه فلاندر داده نخواهد شد.

هومانس که یک سیاستمدار اسلام ستیز می باشد، درخواست انجام مطالعه ای از دانشگاه لووان داده و بر اساس آن اعلام کرده که در یک دوره 5 ساله نباید مجوز ساخت هیچ مسجد یا کلیسای رسمی جدیدی داده شود.

مطالعه انجام شده توسط این دانشگاه یک دوره ممنوعیت 3 تا 5 ساله برای ساخت مراکز دینی را پیشنهاد کرده بود.

وی همچنین اعلام کرد که حکومت جدید در این منطقه بلژیک، کنترل شدیدتری را بر روی فعالیت مساجد و مراکز دینی خواهد داشت و اهدای هر گونه کمک ها و هدایایی از خارج از این کشور برای مراکز مذهبی به ویژه مساجد ممنوع خواهد شد.

به علاوه کلیه وعاظ، ائمه جماعت و کشیش ها نیز هنگام آغاز کارشان در مراکز دینی بایستی یک فرآیند یکپارچه سازی را از طریق دوره آموزشی بگذرانند.

 به نظر می رسد که این قوانین به طور ویژه مساجد را هدف قرار داده و انگیزه اصلی آن نیز کاهش توان مسلمانان باشد.

گفته می شود هم اکنون 57 درخواست برای ساخت و راه اندازی مراکز مذهبی و دینی جدید روی میز کار این دولت قرار دارد، این درخواست ها هر چند به تایید نهادهای امنیتی در دولت رسیده اند اما در صورت تصویب قانون جدید، ساختن آن ها با تاخیر 5 ساله مواجه خواهد شد.

فلاندر، منطقه زندگی مردم فلاندری است که به منطقه بزرگی از فرانسه و بلژیک گفته می‌شد اما اکنون یکی از ناحیه‌های بلژیک است.

این ناحیه در شمال بلژیک قرار دارد و مرکز آن شهر بروکسل است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا