جهان

حضور مدیر سازمان جهانی مسلمان آزاده، در نشست اندیشکده «بروکینز» آمریکا

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در یکی از نشست های اندیشکده «بروکینز» آمریکا شرکت کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در یکی از نشست های اندیشکده «بروکینز» آمریکا شرکت کرد.

به گزارش شیعه ویوز،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مسلمان آزاده،  در این نشست که تحت عنوان «گفتگو در باره سیاست تدافعی ایالات متحده آمریکا» برگزار شد، «سِت مولتن» نماینده کنگره آمریکا نیز  حضور داشت.

بر اساس این گزارش، مولتن در این نشست با اشاره به کشورهای محل فعالیت سنی های تندرو ، ضمن تصریح بر قدرت گرفتن آن ها، بر لزوم مقابله با گروهای افراطی برای پایداری صلح تاکید کرد.

مجتبی آکوند نماینده موسسه جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) در این نشست طی سخنانی گفت: برای مقابله با تفکرات افراطی، باید همه کشورهای جهان با یکدیگر متحد شوند و بدون در نظر گرفتن نمادها یا نشانه های مورد استفاده ی افراط گرایان، با این گروه ها به طور جدی برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با افراطی گری از اولویت های سازمان مسلمان آزاده است، افزود: در حال حاضر، راه کاری که از حمایت چندین فرهنگ و زبان بین المللی برخوردار است، پیاده سازی شده،  و فعالیّت خود را در راستای ریشه کنی چنین تفکّرات مسمومی در جوامع بشری، متمرکز کرده است. 

این فعال حقوق بشری، در پایان تاکید کرد:  ایالات متحده آمریکا باید  به منظور جلوگیری از سوء استفاده سایر کشورهای متّحد آمریکا از این دولت، به عنوان نردبانی برای اعمال فشارهای مغرضانه بر روی شهروندان خود، تمام تلاش خود را برای اعمال سیاست های مناسب به کار گیرد؛  خصوصاً با در نظر گرفتن این مطلب که این انجمن حامی و مدافعِ عاری شدن جوامع از هرگونه نفرت، تبعیض و خشونت است.

شایان ذکر است، اندیشکده بروکینز، یک سازمان غیرانتفاعی بی طرف آمریکایی است که در زمینه تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فعالیت می‌کند. این نهاد در سال ۱۹۱۶ میلادی تأسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین موسسات در نوع خود می‌باشد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا