جهان

بزرگداشت کودک شیعه شهید 6 ساله عربستانی در میدان «ماربل آرچ» لندن

مراسم بزرگداشت کودک شهید شیعه عربستانی در میدان «ماربل آرچ» لندن برگزار شد.

 

مراسم بزرگداشت کودک شهید شیعه عربستانی در میدان «ماربل آرچ» لندن برگزار شد.

به گزارش شیعه ویوز، این مراسم که در آن تعداد زیادی از شیعیان مقیم لندن شرکت نمودند، به همت شیعیان مقیم انگلیس و با دعوت مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام در پایتخت انگلیس برگزار شد.

بر اساس این گزارش در آغاز این مراسم، «سید جلال معصومی» از قاریان به نام شیعه، آیاتی از کلام الله مجید را قرائت نمود و در ادامه خانم «مریم عزالدین» با خواندن اشعاری یاد خاطره این کودک به شهادت رسیده توسط یک سنی تندرو را گرامی داشت.

خانم «زینب آمی» از فعالان شیعه مقیم لندن نیز، طی سخنانی به شرح این واقعه اسفناک پرداخته و آن را نشانه ای از اعتقادات ضد انسانی و افراط گرایانه موجود در عربستان سعودی دانست.

همچنین در این مراسم که با پوشش خبری رسانه های محلی و بین المللی همراه بود، «حجت الاسلام سید علی النواب» به ایراد سخنرانی پرداخت.

این روحانی شیعه با محکوم نمودن اقدام غیر انسانی این وهابی در به قتل رساندن کودک شیعه 6 ساله در مقابل چشمان مادرش در نزدیک شهر مدینه منوره، آن را نشانی از مظلومیت شیعه دانسته و نفرت پراکنی در عربستان توسط حکومت آل سعود را محکوم کرد.

در پایان این مراسم نیز، حاضران با قرار دادن گل و روشن کردن شمع، ضمن اعلام همدردی با خانواده این کودک 6 ساله، خواستار توقف سیاست های ضد شیعی در عربستان سعودی و دیگر نقاط دنیا شدند.

شایان ذکر است، «زکریا بدر الجابر» کودک 6 ساله شیعه، از اهالی الاحسای عربستان، توسط یک وهابی از آغوش مادرش بیرون کشیده شده و در مقابل چشمان او، سر از بدنش جدا شد.

با گذشت چندین روز از شهادت این کودک شیعه، هنوز حکومت عربستان سعودی قاتل وی را بازداشت نکرده و حتی هویت وی را نیز فاش ننموده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا