جهان

افزایش تعداد سنی های تندروی سلفی‌ مقیم آلمان

شمار سلفی‌ها در آلمان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است.

 

شمار سلفی‌ها در آلمان به بیش از ۱۱ هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری‌های این کشور، بر اساس اعلام مسئولان وزارت کشور آلمان، سلفی‌ها تنها گروه مسلمانان در آلمان هستند که افزایش قابل توجهی داشته‌اند. 

بر اساس این گزارش‌ها، سنی‌های تندروی سلفی، پویاترین جنبش افراطی در آلمان ارزیابی شده‌‌اند.

آمارها نشان می‌دهند جذب افراد جدید توسط این سنی‌های تندرو هنوز هم جریان دارد.

نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، در گزارشی اعلام کرده در سپتامبر سال ۲۰۱۸، ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر سلفی در آلمان وجود داشتند، در حالی که آمار سلفی‌ها در سال ۲۰۱۷، در حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

جااب اینجاست که در «نوردراین وستفالن» که سال‌هاست به عنوان خانه سلفی‌ها در آلمان شناخته می‌شود، این آمار افزایش نداشته و همچنان ۳۱۰۰ نفر سلفی در این ایالت حضور دارند. 

«هربرت رویل»، وزیر داخلی در ایالت نوردراین وستفالن در این باره گفته: خوشحالم که رشد سریع جامعه سلفی در پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان متوقف شده است. البته هنوز هیچ دلیلی برای روشن شدن این موضوع نیافته ایم و در عین‌حال، خطر حملات تروریستی در آلمان از بین نرفته است.»

این سیاستمدار اتحادیه دمکرات مسیحی افزود: « ما در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر احتمال حمله و یا مکان و زمان وقوع آن نداریم، اما همیشه باید انتظار داشته باشیم که افرادی در گروه‌های  افراطی و رادیکال مشغول طرح حمله به مکان‌های عمومی و یا افراد دیگر باشند.»

سلفی‌ها، خود را مسلمان می دانند و مدعی هستند که می‌خواهند براساس نخستین دوره پیدایش اسلام زندگی کنند.

آنها دمکراسی غربی را نفی می‌کنند و قوانین خود که به آن لقب «شریعت» داده اند را تنها شکل مشروع حکومت و جامعه می‌دانند.

مقام‌های اطلاعاتی آلمان بر این باورند که بخشی از جنبش سلفی این کشور به جایگاهی برای گروه های تروریستی تبدیل شده و سلفی ها با این گروه ها در ارتباط هستند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا