جهان

سنی های تندرو تهدید اصلی برای کشور گرجستان

دولت گرجستان با تدوین و تایید استراتژی ملی مبارزه با تروریسم، سنی های تندروی داعش و القاعده را تهدید اصلی برای این کشور اعلام کرد .

 

دولت گرجستان با تدوین و تایید استراتژی ملی مبارزه با تروریسم، سنی های تندروی داعش و القاعده را تهدید اصلی برای این کشور اعلام کرد .

به گزارش شیعه ویوز به نقل از پایگاه خبری «آپسنی»، در این سند آمده است: برخی از شهروندان گرجستانی که به گروه های تروریستی داعش و القاعده پیوسته و در درگیری های نظامی در سوریه و عراق مشارکت داشتند و ممکن است به گرجستان برگردند، تهدید اصلی برای گرجستان به حساب می آیند.

در این سند آمده: در دوره های مختلف ده ها تن از شهروندان گرجستانی به سنی های تندروی داعش و القاعده پیوسته و برخی از آن ها از جایگاه خاص در این گروه های تروریستی برخوردار بودند .

سنی های تندروی داعش و القاعده توانسته اند در چند سال اخیر تعدادی از شهروندان گرجستان را به این گروه های تروریستی جلب کنند ولی بر اثر سیاست هدفمندانه دولت و اقدامات پیگیرانه و عملیات ویژه نیروهای امنیتی، تعداد هواداران آنها در گرجستان بطور قابل توجه کاهش یافته است .

در استراتژی ملی مبارزه با تروریسم، همچنین اقامت برخی سنی های تندرو در گرجستان مورد اشاره قرار گرفته و در مورد اقدام آنها به دستور سرکرده هایشان هشدار داده شده است .

در این سند اضافه شده، با وجود تلاش های بین المللی ، در حال حاضر گروه های تروریستی از طریق شبکه های اجتماعی هواداران خود را در کشورهای مختلف از جمله گرجستان به حملات تروریستی تحریک می کنند .

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا