جهان

آتش نشان مسلمان در نیویورک در پی شکایت از تبعیض و نژاد پرستی، غرامت دریافت کرد

یک آتش نشان مسلمان که به دلیل رفتار تبعیض آمیز در محل کارش در جزیره اساتن در شهر نیویورک آمریکا از شهر و سرپرست اداره شکایت کرده بود، غرامت دریافت کرد.

 

یک آتش نشان مسلمان که به دلیل رفتار تبعیض آمیز در محل کارش در جزیره اساتن در شهر نیویورک آمریکا از شهر و سرپرست اداره شکایت کرده بود، غرامت دریافت کرد.

رحیم حسن 31 ساله آتش نشان مسلمان در یک اداره آتش نشانی بروکلین، شکایت نامه ای علیه رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه همکاران و سرپرست اداره تنظیم کرده بود که با دریافت غرامت  224 هزار دلاری از شهر و 1 هزار دلاری از ستوان دیوید هیوگ، سرپرست اداره از شکایت خود صرف نظر کرد.

ایمان ابوشی، وکیل حسن در این باره گفت: جای سئوال نیست که موکل من در محیط کاری خصومت آمیزی مشغول به کار بود و این غرامتی که شهر حاضر به پرداخت آن شده، نشان می دهد ادعاهای موکل من حقیقی بوده اند.

این جوان مسلمان آتش نشان در شکایت نامه خود که سال گذشته تنظیم کرده مدعی شده بود که به خاطر اینکه یک مسلمان سیاه پوست بوده مورد تبعیض قرار گرفته و حتی آزار و اذیت جنسی را نیز شاهد بوده است.

وی گفته بود که همکارانش در اداره بدون اطلاعش به او گوشت خوک خورانده اند و باورهای مذهبی اش را زیر پا گذاشته اند.

در شکایت نامه آمده است: چند نفر از همکاران وی در آتش نشانی عمدا در غذایی که می دانستند او به آن اعتماد دارد گوشت خوک ریخته اند. واژه های اهانت آمیزی درباره او به کار برده اند و حتی مدعی شده اند که او باید برای واقعه 11 سپتامبر و حملات تروریستی پاسخگو باشد و عذرخواهی کند. آن ها به وی و دیگر اقلیت های مذهبی می گفته اند که به اینجا تعلق ندارند و باید تقاضای انتقال کنند.

گفته می شود آزار و اذیت ها علیه این آتش نشان مسلمان تا حدی بوده که وی را نسبت به امنیت جانی و جنسیتی نگران ساخته و او در وحشت تجاوز جنسی به سر می برده، اما زمانی که وی به ستوان هیوگ سرپرست آتش نشانی شکایت کرده، وی با اتهام دروغین او را بازداشت کرده و از اداره بیرون نموده است.

گفتنی است این جوان مسلمان در 20 دسامبر 2017 به جرم واهی تهدید به مرگ سرپرست آتش نشانی بازداشت شده بود و آن زمان تصمیم گرفت که از همکارانش شکایت کند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا