جهان

شکایت مددکار مسلمان از برخورد نژادپرستانه پلیس بیرمنگام

یک مددکار مسلمان در انگلستان از پلیس شهر بیرمنگام به سبب برخوردهای نژاد پرستانه شکایت کرد.

 

یک مددکار مسلمان در انگلستان از پلیس شهر بیرمنگام به سبب برخوردهای نژادپرستانه شکایت کرد.

احمد علی، 42 ساله که همراه با مادر بزرگ معلولش از یک سفر حج به خانه برمی گشته، توسط پلیس فرودگاه متوقف شده و در تحویل سال نوی میلادی 2019 به مدت یک ساعت مورد بازجویی ماموران پلیس قرار گفته است.

وی گفته که بیش از 50 بار توسط پلیس فرودگاه متوقف شده و به نظر می رسد که افسران اداره پلیس از طبقه بندی های غیرقانونی و نژادپرستانه برای ایجاد مزاحمت برای او سوءاستفاده کرده اند.

علی گفت: مثل کابوس می ماند، آن ها فکر می کنند که قانون هستند و در کل پلیس ها قانون خودشان را دارند.

علی ادامه داد: بارها زمانی که کودکانم و خانواده ام در اتومبیل بوده اند، مرا بی مورد متوقف ساخته اند، اما این بار مادربزرگم همراه بود و سفر حج او را نیز خراب کردند. این نخستین باری بود که پلیس جلوی مادربزرگم را می گرفت و برای او خیلی ناراحت کننده بود.

احمد علی افزود: پس از اینکه عصبانی شدم آن ها بالاخره گذاشتند من بروم، زیرا هیچ مدرکی علیه من نداشتند. به نظر می‌رسد هر کسی که ریش داشته باشد از نظر آنان تروریست است.

آقای علی که برای یک خیریه بین المللی با نام «وحدت برای بشریت» کار می کند تاکنون چندین بار به سفر حج رفته است. پلیس مدعی شده که طبق طرح پیشگیری از تروریسم وی و مادربزرگ ناتوانش را متوقف ساخته اند.

گفته می شود این مرد مسلمان که در پروژه های خیریه در سرتاسر جهان فعالیت دارد، تاکنون به نقاط مختلف جهان سفر کرده و به همین جهت نیز پلیس برایش مزاحمت ایجاد می کند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا