جهان

ارزش 7 تریلیون دلاری اقتصاد حلال

ارزش اقتصاد حلال تا سال ۲۰۲۱ به ۷ تریلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. 

 

ارزش اقتصاد حلال تا سال ۲۰۲۱ به ۷ تریلیون دلار افزایش پیدا می‌کند. 

براساس یک مطالعه انجام شده، بازار حلال جهانی که در حال حاضر ارزشی معادل4 تریلیون دلار داشته و هر ساله نیز رو به رشد است، تا سه سال آینده به 7 تریلیون دلار برسد.

براساس این مطالعات که توسط سازمانی اسلامی انجام شده، علاوه بر افزایش اطلاع رسانی حلال، مهاجرت از کشورهای مسلمان در کشورهای جنگ زده به سرتاسر دنیا یکی از دلایل افزایش این بازار جهانی بوده است.

این گزارش همچنین پیشنهاد می کند که تقاضا برای محصولات و کالاهای حلال در کشورهای غیراسلامی، به منظور پاسخ گویی به خواسته مسلمانانی که فرهنگ خودشان را هنگام بازدید همراه می آورند، افزایش یافته است و این گزارش تاکید دارد که مهاجرت مسلمانان نیز سبب محبوبیت اسلام در این رابطه شده است.

یونس ائت، رئیس نشست های «اکتشاف» و برگزارکننده نشست جهانی حلال در این باره گفت: بسیاری کشورها سرمایه گذاری هایشان را در این زمینه افزایش داده اند و برای اینکه در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشند به رقابت با هم می پردازند.

وی افزود: بسیاری موسسات و سازمان ها اکنون گواهینامه حلال صادر می کنند و گروه های مختلف شرایط متفاوتی ابراز می کنند.

وی ضمن دادن اطلاعاتی درباره بازار جهانی حلال گفت: طبق ارقام سال 2015، بخش امور مالی اسلامی به تنهایی نزدیک به 2 تریلیون دلار ارزش دارد و انتظار می رود تا سال 2021 این رقم به 3.5 تریلیون دلار افزایش پیدا کند. بخش مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز نزدیک به 1.17 تریلیون دلار از اقتصاد اسلامی را به خود اختصاص داده که انتظار می رود تا سال 2021 رقم مربوطه به 1.9تریلیون دلار برسد.

وی ضمن بیان جزئیات مربوط به بخش های مختلف اقتصاد حلال گفت: بخش پوشاک 243 میلیارد دلار، رسانه ها و ارتباطات 189 میلیارد، سفر و گردشگری 151 میلیارد دلار و بخش داروها و لوازم بهداشتی 133 میلیارددلار ارزش داشته و تخمین زده می شود که اقتصاد کلان حلال تا سال 2021 به ارزشی 7 تریلیون دلاری برسد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا