جهان

مسلمان آزاده: چین مسلمانان اویغور را از ابتدایی ترین حقوق انسانی محروم کرده است

در پی محدودیت هایی که حکومت چین بر ضد مسلمانان اویغور اعمال کرده، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد. 

 

در پی محدودیت هایی که حکومت چین بر ضد مسلمانان اویغور اعمال کرده، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) بیانیه ای صادر کرد. 

در این بیانیه که نسخه ای از آن به دست شیعه ویوز رسیده، آمده است: حکومت چین با زور سر نیزه آزادی های میلیون ها مسلمان از قومیت اویغور را مصادره یا محدود کرده و فشار همه جانبه ای را بر آنان تحمیل نموده است. 

این بیانیه افزود: ما از سازمان ملل متحد می خواهیم ایجاد محدودیت های حکومتی چین بر ضد مسلمانان اویغور را مدّنظر قرار داده، از این کشور بخواهد تا به فشارهای خود بر مسلمانان چینی پایان دهد.

چین اخیرا در اقدامی غیر انسانی، ابتدایی ترین حقوق انسانی مسلمانان ایغور را محدود کرده و علاوه بر زندانی نمودن بیش از یک میلیون از آنها، خانه های آنان را اشغال و مصادره نموده تا بتواند تمام وقت رفتار آنان را زیر نظر داشته باشد.

مسلمان آزاده در بیانیه خود با اشاره به این فشارها افزود: ما از سازمان ملل متحد می خواهیم شرایط مسلمانان اویغور را برای بحث و بررسی در جلسات خود مطرح نموده و با هدف تحت فشار قرار دادن چین برای به رسمیت شناختن حقوق مسلمانان این کشور تلاش نماید. 

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان با اشاره به پیامدهای اعمال فشار به ایغورها برای تغییر دین، حکومت چین را به تعامل با مسلمانان این کشور دعوت نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا