جهان

مسجدی در هندوستان مرکز درمانی رایگان راه اندازی کرد

مسجد اسحاق در حیدرآباد واقع در ایالت تلانگانای هندوستان، یک مرکز درمانی راه اندازی کرده است.

 

مسجد اسحاق در حیدرآباد واقع در ایالت تلانگانای هندوستان، یک مرکز درمانی راه اندازی کرده است.

این مرکز در طبقه اول مسجد احداث شده و نخستین باری است که یک مسجد چنین فضای وسیعی به اندازه 1 هزار فوت مربع به یک مرکز درمانی اختصاص می دهد. در این میان دو طبقه دیگر مسجد برای برگزاری نمازهای جماعت و دیگر فعالیت های مذهبی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این مرکز سلامت عمومی که تحت مدیریت یک تیم کامل پزشکی و امدادگران است؛ و کمیته اداره مسجد و بنیاد «دست کمک کننده» این مرکز درمانی را برای جمعیت تقریبا 1.5 هزار نفری در این ناحیه کارگرنشین هند راه اندازی کرده اند.

«مجتبی حسن عسکری» از بنیاد دست کمک کننده در این باره گفت: بیماری های مهم به بیمارستان ایالتی ارجاع داده می شوند و در این مرکز درمانی ما درمان های ابتدایی و مراقبت در منزل از جمله تشخیص رایگان، انجام سی پی آر، درمان زخم، مراقبت از مادر و فیزیوتراپی را عرضه خواهیم کرد.

عسکری در ادامه گفت: ما قصد داریم مراکز مشابه دیگری را در مساجد مختلفی که فضای کافی دارند، دایر نماییم  که هم اکنون چند مسجد اعلام آمادگی نموده اند.

وی در ادامه افزود: ما حمل و نقل رایگان بیماران را نیز به صورت روزانه انجام خواهیم داد و آن ها را برای درمان به بیمارستان های مناسب ارجاع داده و در صورت نیاز از کمک های مالی بانیان برای درمان آنان استفاده خواهیم کرد.

شایان ذکر است، مردم فقیر صرف نظر از دین و یا اعتقادات مذهبی مختلف می توانند به این مرکز درمانی مراجعه نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا