جهان

حضور خبرنگاران غیر مسلمان در زیارت میلیونی اربعین

امسال حضور خبرنگاران غیر مسلمان در مراسم زیارت میلیونی اربعین حسینی چشمگیر تر از سال های گذشته بود.

 

امسال حضور خبرنگاران غیر مسلمان در مراسم زیارت میلیونی اربعین حسینی چشمگیر تر از سال های گذشته بود.

در زیارت میلیونی اربعین حسینی سال 1440 کشور عراق و خصوصا شهر مقدس کربلا، شاهد حضور تعداد زیادی از خبرنگاران و رو زنامه نگاران غیر مسلمان بود که برای تهیه گزارش های مستند در این همایش میلیونی شرکت کردند.

در همین راستا، دو گزارشگر مستقل فرانسوی و ایرلندی به نام های «سیلواین مرکادی» و «لئون مک‌کارون» میهمان افتخاری خبرگزاری شیعه ویوز در شهر مقدس کربلا بودند.

مرکادی در مصاحبه اختصاصی اش با این خبرگزاری درباره زیارت میلیونی اربعین حسینی گفت: این مراسم سختی ها و زیبایی های خودش را دارد که از جمله آنها می توان به پذیرایی سخاوتمندانه از زائران توسط مردم عراق اشاره نمود.

وی افزود: از هر لحاظ از میلیون ها زائری که در سنین مختلف مسافت های طولانی را طی می کنند پذیرایی می شود و تمامی خدمات ارائه شده به میلیون ها نفر کاملا رایگان است.

مک‌کارون نیز در مصاحبه خود با شیعه ویوز به مسیرهای منتهی به کربلای معلی پرداخته و گفت: از جنبه های مختلفی می شود به مراسم اربعین نگاه کرد، اما نکته ای که بیشتر از همه مورد پسند من بود این است که ۲۰ میلیون نفر به طور همزمان، بدون هیچ چشمداشتی مراقب یکدیگر هستند.

وی با اشاره به حضور نیروهای خارجی در عراق، افزود: نکته قابل توجه این است که هیچ کدام از این نیروها در امنیت این مراسم میلیونی دخالتی نداشتند و امنیت این مراسم که گفته می شود 20 میلیون نفر در آن حضورداشتند تنها توسط نیروهای عراقی تامین می شود.

این روزنامه نگاران همچنین اعلام کردند که گزارش آنها از زیارت میلیونی اربعین حسینی در مجله معتبر فرانسوی زبان دنیای مذهب(Le Monde Des Religion) به چاپ رسیده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا