جهان

پایین آوردن پوسترهای اسلام هراسی از سر در اتحادیه اروپا

پوسترهای اسلام هراسی که بر سر در اتحادیه اروپا نصب شده بودند، در پی شکایت یک نماینده مسلمان بریتانیایی، پایین آورده شدند.

 

پوسترهای اسلام هراسی که بر سر در اتحادیه اروپا نصب شده بودند، در پی شکایت یک نماینده مسلمان بریتانیایی، پایین آورده شدند.

سجاد کریم یک سیاستمدار بریتانیایی، درباره این پوسترهای غول آسا که اخیرا بر سردر اتحادیه اروپا در راستای تبلیغات انتخاباتی در بروکسل و استراسبورگ نصب شده بودند ابراز نگرانی کرده بود.

این پوسترها که تصاویر یک زن مسلمان و محجبه را در کنار مردان مسلمان نشان می دهد مربوط به 29 امین انتخابات پارلمانی در سال آینده بود و این نوشته بر زیر آن ها به چشم  می خورد« اکنون زمان رای دادن رسیده! زیرا ما بایستی برای مدیریت معضل مهاجرت با هم دست به کار شویم.»

شبکه اروپایی ضد نژادپرستی اعلام کرد: از نظر معنایی «مدیریت مهاجرت» به معنای محدود کردن ورود مسلمانان به اروپا می باشد.

جولیا پاسکوت افسر ارشد مشاور در این گروه گفت: از دیدن اینکه اتحادیه اروپا حامی دیدگاه های اسلام هراسی شده به شدت ناراحت شده ام.

لازم به ذکر است هفته گذشته سجاد کریم در نامه ای به آنتونیو تجانی، رئیس اتحادیه اروپا از وی خواستار پایین آوردن پوستر مربوطه شده بود.

کریم گفت: اگر این پوستر اسلام هراس پیام دور آینده انتخابات اتحادیه اروپا باشد، در نتیجه اروپا قرار است در وضعیت بسیار مخاطره آمیزی قرار بگیرد.

گفتنی است تجانی، پس از دو هفته بالاخره به نامه وی پاسخ داده و ضمن معذرت خواهی، رسما اعلام کرد که این پوستر پایین آورده می شود.

وی نوشت: اعضای خدمات پارلمان برای این اهانت عذرخواهی کرده اند و به من اطمینان داده اند که این اقدام تعمدی نبوده است. من از آن ها خواسته ام که این پوسترها در اولین زمان ممکن  هم در بروکسل و هم استراسبورگ پایین آورده شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا