جهان

در اعتراض به کشتار مردم آفریقای شمالی و یمن؛ پارلمان فرانسه خواستار محکومیت کشتار غیر نظامیان شد

پارلمان فرانسه خواستار محکومیت کشتار غیر نظامیان شد.

 

پارلمان فرانسه خواستار محکومیت کشتار غیر نظامیان شد.

در اعتراض به کشتار شهروندان شمال آفریقا و یمن، حدود 100 نماینده پارلمان ملی فرانسه با امضای یک اعلامیه رسمی از رئیس جمهور این کشور خواستند در روند تکمیل این اعلامیه مبنی بر محکوم کردن کشتار غیر نضامیان در دنیا شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری های فرانسوی، باتوجه به بمباران و کشتار غیر نظامیان در سال های اخیر به ویژه در منطقه خاور میانه و کشور های شمال آفریقا و اخیرا فاجعه انسانی موجود در یمن، شماری از نمایندگان پارلمان ملی فرانسه این اقدام را محکوم کرده اند.

این نمایندگان همچنین ضمن محکوم کردن این وقایع با تنظیم و امضای یک بیانیه مبنی بر محکومیت کشتار غیر نظامیان در دنیا، از «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه خواستند تا ضمن امضای این اعلامیه در روند تکمیل و اقدامات مقتضی در این زمینه مشارکت کند.

همچنین با موافقت حداکثری نمایندگان پارلمان ملی فرانسه مقرر شد اعلامیه مذکور به صورت رسمی در صحن علنی اتحادیه اروپا نیز مطرح شود تا اعضای این اتحادیه که غالبا سیاست سکوت در قبال کشتار مردم عادی در طی جنگ ها را اتخاذ می کنند، ضمن امضای این بیانیه کشتار غیر نظامیان و شهروندان عادی را محکوم کنند.

لازم به ذکر است که چند ماه پیش اقدامی مشابه در پارلمان های دوکشور عضو اتحادیه اروپا یعنی هلند و بلژیک نیز صورت گرفته بود که به دلیل منفی بودن اکثریت آرا این موضوع مسکوت ماند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا