جهان

مسابقه فوتبال تیم های امامان جماعت و کشیشان در آلمان

کشیشان و امامان جماعت در آلمان یک مسابقه فوتبال برگزار کردند.

 

کشیشان و امامان جماعت در آلمان یک مسابقه فوتبال برگزار کردند.

در مسابقه فوتبال سالانه میان ادیانی که میان دو تیم امامان جماعت و کشیشان برگزار شد، تیم امامان جماعت موفق شد با امتیاز 2  بر 1 تیم کشیشان را شکست دهد.

پس از پایان مسابقه، اعضای دو تیم با لبخند همدیگر را در آغوش کشیده و برای ترویج فرهنگ مدارای میان ادیانی و هم زیستی مسالمت آمیز، عکس دسته جمعی گرفتند.

تماشاگران در این مسابقه نیز با برافراشتن پرچم ها و در دست گرفتن بنرهای تبلیغاتی، تیم های مورد علاقه شان را تشویق کرده و در عین حال فرهنگ میان ادیانی را ترویج می دادند. گفتنی  است مسابقات فوتبال «کشیشان و امامان جماعت» نخستین بار در سال 2006 برگزار شد.

به گفته بنیاد پیو، در سال های 2010 تا 2016 شمار مسلمانان در آلمان از 3.3 میلیون نفر (4.1% جمعیت کشور آلمان) به نزدیک به 5 میلیون (6.1% جمعیت این کشور) رسیده است. این درحالی است که بقیه جمعیت کشور آلمان از 77.1 میلیون به 76.5میلیون کاهش داشته است.

نتایج آمارها نشان می دهد که حتی با وجود کاهش مهاجرت مسلمانان به کشور آلمان در سال های اخیر، جمعیت جامعه اسلامی در این کشور همچنان رو به افزایش گذاشته که یکی از دلایل آن جوان بودن جمعیت مسلمانان این کشور عنوان شده است.

به این ترتیب در آینده شاهد نسلی جوان تر از مسلمان در این کشور خواهیم بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا