جهان

فرزند شیخ زکزاکی: پدرم در معرض خطر اعدام قرار دارد

«سهیله ابراهیم» دختر شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام کرده پدرش در پی استمرار بازداشت ظالمانه حکومت نیجریه در معرض خطر اعدام قرار دارد.

 

«سهیله ابراهیم» دختر شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام کرده پدرش در پی استمرار بازداشت ظالمانه حکومت نیجریه در معرض خطر اعدام قرار دارد.

وی که در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل با عنوان «حقوق اقلیت ها» در ژنو سخنرانی می کرد، افزود: شرایط حبس پدرم نسبت به سه سال گذشته به مراتب وخیم تر شده، به گونه ای که وی را به زندان دیگری منتقل کرده اند، که در آن حتی نمی تواند با خانواده تماس گرفته و شرایط خود را بازگو کند.

سهیله ابراهیم زکزاکی تصریح کرده پزشکان نسبت به اوضاع جسمانی پدرم هشدار داده و می گویند احتمال دارد به کما برود. 

مادرم نیز نیاز فوری به معاینه و درمان توسط پزشکان دارد.

وی اظهار داشت: دادگاهی در نیجریه حکم غیرقانونی بودن حبس پدرم را صادر کرده است اما دیگر نهادهای حکومتی از اجرای این حکم طفره می روند.

دختر این روحانی در بند حکومت نیجریه ادامه داد: پدرم تأکید فراوانی بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات دارد و حتی در سال های 2014 و 2015 که اعتراضات سرکوب شده و صدها تن از جمله سه برادر خود را از دست دادم، ایشان بر لزوم ادامه روند مسالمت آمیز تأکید کرد.

یکی از کارشناسان حقوقی شرکت کننده در این نشست پس از سخنان دختر زکزاکی گفت: نمونه آشکاری از بازداشت غیرعادلانه رهبر مذهبی یک جامعه را مشاهده می کنیم و به هیچ وجه پذیرفته نیست، نسبت به این مساله سکوت اختیار شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا