جهان

سازمان ملل: کودکان، نیمی از فقیران جهان

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که وضعیت فقر در میان کودکان بغرنج است به گونه‌ای که از هر دو فقیر یک نفرشان کودک هستند.

 

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که وضعیت فقر در میان کودکان بغرنج است به گونه‌ای که از هر دو فقیر یک نفرشان کودک هستند.

«شاخص فقر جهانی» عنوان گزارشی است که سالانه از سوی برنامه توسعه سازمان ملل متحد و با همکاری ابتکار توسعه انسانی و فقر آکسفورد تهیه می‌شود.

در این گزارش آمده؛ کودکان نیمی از افراد زیر خط فقر در جهان را تشکیل می‌دهند، به طوری که بیش از ۱میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر در ۱۰۴ کشور جهان زیر خط فقر قرار دارند که ۶۶۲ میلیون نفرشان کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند.

براساس این گزارش؛ بیشتر فقیران که شامل یک میلیارد و ۱۰۰ هزار نفر هستند، در حومه شهرها و روستاها زندگی می کنند، مناطقی که میانگین فقر در آنجا نسبت به نقاط مرکزی شهرها چهار برابر بیشتر است. علاوه بر این، ۸۳ درصد افراد زیر خط فقر در جنوب صحرای بزرگ آفریقا و جنوب آسیا سکونت دارند.

در این گزارش با تأکید بر اینکه طرح‌های توسعه دولتی برخی کشورها در زمینه مبارزه با فقر نتیجه مثبتی داشته، آمده؛ «به عنوان نمونه، در هند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی و به فضل انجام طرح‌های مبارزه با فقر، ۲۷۱ میلیون نفر از دایره افراد فقیر خارج شده‌اند.»

از نظر سازمان ملل متحد، فردی که درآمد روزانه آن کمتر از ۱,۹۰ دلار باشد، فقیر محسوب می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا