جهان

فعالان شیعه کشمیر به ممنوعیت اقامه شعائر حسینی در این کشور اعتراض نمودند

شیعیان کشمیر، به محدودیت های گذاشته شده برای برپایی عزاداری های حسینی در ایام محرم در شهر مرکزی سرینگر و دیگر مناطق اعتراض نمودند.

 

شیعیان کشمیر، به محدودیت های گذاشته شده برای برپایی عزاداری های حسینی در ایام محرم در شهر مرکزی سرینگر و دیگر مناطق اعتراض نمودند.

یکی از فعالان شیعه کشمیر در تجمعی به همین منظور، با قرائت بیانیه ای اظهار داشت: ما محدودیت های پی درپی را که در طی 27 سال گذشته برای راه اندازی دسته های عزاداری حسینی در روزهای نهم و دهم محرم، خصوصا در روز عاشورا گذاشته می شوند، محکوم می کنیم و اعلامی کنیم که حکومت، سیاست هایی برای محدود سازی آزادی دینی و آزادی سیاسی در پیش گرفته است.

آقا شهاب از دیگر فعالان شیعی کشمیر در این باره گفت: حکومت، با اقدامات سختگیرانه مانع برپایی مراسم عظیم عاشورا و تعظیم شعائر حسینی در ایام محرم می شود؛ مراسمی که نماد اتحاد مردمی و منعکس کننده احساسات شیعیان کشمیر در این ایام است.

وی همچنین، بازداشت و ضرب و شتم عزادارانی را که تنها سعی داشتند دسته عزاداری در بازار گورو سرینگر به راه اندازند، محکوم کرد.

آقا سیدحسن، یکی دیگر از سخنرانان این جلسه ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به یکی زندگی مسالمت آمیز در کشمیر گفت: مشکلات موجود میان مسلمانان بدون دستیابی به اتحاد، حل شدنی نیستند و دشمنان اسلام تلاش های زیادی برای تخریب وجه ی دین اسلام به کار می بندند که تنها راه مبارزه با آن، همین دسته های عزاداری و تعظیم شعائر حسینی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا