جهان

چاپ یک کتاب ضد اسلامی در آلمان جنجال آفرین شد

یک سیاستمدار راستگرای تندروی آلمان با چاپ یک کتاب جدید«ضد اسلامی» موجی از انتقادات را در جامعه آلمان ایجاد کرده است.

 

یک سیاستمدار راستگرای تندروی آلمان با چاپ یک کتاب جدید«ضد اسلامی» موجی از انتقادات را در جامعه آلمان ایجاد کرده است.

«تیلو زاراتسین» سناتور پیشین حزب سوسیال دموکرات آلمان در سنای برلین که چندی پیش برای چاپ کتاب ضد اسلامی خود با نام «استیلای خصمانه، چگونه اسلام مانع پیشرفت می شود و جامعه را تهدید می کند» با ناشر قدیمی خود دچار مشکل شده بود، در 30 آگوست منتشر شد تا به مانند سایر کتاب های ضد اسلامی اش جنجال برانگیز شود.

بیشتر رسانه های آلمان به این نویسنده جنجالی آلمان به خاطر تالیف و انتشار این کتاب ضد اسلامی انتقادات شدیدی کردند.

به گفته این رسانه ها، تاریخ انتشار این کتاب در 30 آگوست تصادفی نبوده است، زیرا زاراتسین یک کتاب سیاسی خود با نام «آلمان خود را لغو می کند» را هشت سال پیش در همین روز منتشر کرد که پرفروش ترین کتاب در زمان خودش بود.

این نویسنده ضد اسلامی در کتاب جدید خود آورده است که نسبت مسلمانان در آلمان در دهه های آتی به طور فزاینده ای افزایش خواهد یافت و اسلام علت اصلی در عدم توانایی بسیاری از مسلمانان برای جذب و ذوب شدن در جامعه غربی است.

بسیاری از کارشناسان به زاراتسین برای این کتاب جدید به شدت انتقاد کردند و وی را متهم به سطحی نگری و اعتقاد به افکار تندروهای اسلامگرا کردند.

کارشناسان تاکید کردند: این کتاب ضد اسلامی خطری برای اتحاد و انسجام جامعه آلمان به شمار می آید.

این نویسنده ضد اسلامی در کتاب خود مدعی شد که اختلاف مسلمان در نوع مذهب و فرهنگ و افزایش تولد عواملی هستند که جامعه باز و دمکرات و آرام را تهدید می کند.

این نویسنده در کتاب خود می خواهد تا مهاجرت مسلمانان به آلمان به شدت کنترل شود.

در این کتاب 496 صفحه ای، آموزش ها و مبالغه ها و اطلاعات اشتباهی درباره اسلام و مسلمانان وجود دارد.

در همین حال، رهبران حزب سوسیال دمکرات آلمان از زاراتسین خواستند تا از این حزب به دلیل انتشار این کتاب جدید ضد اسلامی استعفا دهد، اما وی اعلام کرد که این حزب را داوطلبانه ترک نمی کند، زیرا به گفته خودش 45 سال عضو آن بوده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا