جهان

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت عید سعید غدیر

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی طی بیانیه ای فرا رسیدن عید الله الاکبر، عید سعید غدیر را به جامعه جهانی خصوصا مسلمانان تبریک گفت.

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی طی بیانیه ای فرا رسیدن عید الله الاکبر، عید سعید غدیر را به جامعه جهانی خصوصا مسلمانان تبریک گفت.

در این بیانیه که نسخه ای از آن به شیعه ویوز رسیده، این بنیاد جهانی  با هدف کاهش بحران ها در زندگی و عبور از برخی مشکلات، راه کارهایی را به جهانیان ارائه کرده است.

در بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی آمده است: جهان سوم که در پروژه های توسعه ای ناموفق بوده و با مشکلات دست و پنجه نرم می کند، نیازی مبرم دارد تا اصول و مبانی توسعه را از سیره ی امیر المومنین علیه السلام فرا بگیرد.

این سازمان با اشاره به توجه مجامع جهانی به سیره آن حضرت افزود: حتی سازمان ملل متحد نیز معتقد است که فرمان «امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام» به «مالک اشتر نخعی» در زمانی که وی را استاندار مصر فرمودند، راهنمایی ارزشمند برای تحقق توسعه در کشورهای خواهان پیشرفت است.

این بیانیه ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که شیعیان باید به آن توجه کنند، هوشیاری همیشگی و آمادگی برای آینده است. همان طور که مرجعیت شیعه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی (مدظله)، در یکی از رهنمودهای خود گفته اند: بر شیعیان لازم است که در هر کجا که هستند، هوشیار باشند و در تربیت جوانان شیعه برای آینده تلاش کنند و از توانایی ها و مهارت های جوانان خود بهره ببرند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در ادامه بیانیه خود، با اشاره نقض آشکار حقوق بشر در جامعه امروز افزود: امروزه نقض حقوق بشر به جایی رسیده است که کرامت انسان ها توسط انسان هایی دیگر و یا حکومت ها پایمال می شود و بر کسی پوشیده نیست که نمی توان در مقابل پایمال شدن حقوق انسانی سکوت کرد. امری که مقابله با آن دخالت خردمندان و حکیمان از هر دین و ملیتی را می طلبد.

این بیانیه افزود: باعث تاسف شدید است که حتی حقوق زنان و کودکان در سایه جنگ های نیابتی، اقتصادی و تجاری، به طور کلی ضایع می شود و این امور پس از آن رخ می دهد که 10 درصد مردم دنیا با در اختیار داشتن ثروت کلی جهان، تنها تعیین کننده و تاثیر گذار در اتفاقات جهانی مانند افزایش طبقاتی در جامعه، افزایش فقر، نرخ بیکاری و تورم هستند .

این بنیاد در پایان بیانیه خود آورده است: ما بر این باوریم که عید غدیر خم، فرصتی مناسب برای بازبینی اقدامات و حل مشکلات دنیا در راستای اصلاح وضعیت جهانی در حمایت از کرامت انسانی و مقابله با تجاوز، تبعیض و تخریب سیتماتیک است.

همان طور که مرجعیت شیعه خطاب به مومنان، گفته اند: با صبر، بخشش، و عبور از اتفاقات ناگوار روزگار، می توانید به نتایج مطلوب و دلخواه خود برسید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا