جهان

دولت هلند از برگزاری مسابقه موهن کاریکاتور پیامبر اعلام برائت کرد

دولت هلند از مواضع سیاستمدار اسلام ستیز این کشور فاصله گرفته و از برگزاری مسابقه کاریکاتور موهن پیامبرصلی الله علیه و آله، اعلام برائت کرد.

 

دولت هلند از مواضع سیاستمدار اسلام ستیز این کشور فاصله گرفته و از برگزاری مسابقه کاریکاتور موهن پیامبرصلی الله علیه و آله، اعلام برائت کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از فاکس نیوز «مارک روته» نخست وزیر لیبرال هلند اعلام کرد: مواضع دولت هلند با مواضع «گریت وایلدرز» که قصد برگزاری مسابقه کاریکاتور موهن پیامبر مسلمانان را کرده، مغایرت دارد.

روته که در کنفرانس خبری هفتگی خود سخن می گفت، افزود: وایلدرز عضوی از دولت محسوب نمی شود و این مسابقه کاریکاتور ارتباطی با دولت ندارند.

نخست وزیر هلند اهداف وایلدرز را به خاطر راه اندازی این رقابت زیر سئوال برده و گفت: اهداف وی ربطی به اسلام ندارد، بلکه فقط قصد تحریک کردن مردم را دارد!

وی در ادامه با ادعای اینکه آزادی بیان در هلند وجود دارد افزود: این شخص ـ گریت وایدرز ـ روی خط قرمز آزادی بیان ایستاده و همیشه دست به این اقدامات می زند، اما کابینه اعلام می کند که این اقدامات او هیچ ارتباطی به دولت ندارد.

سخنان روته درحالی منتشر می شدند که اخیرا راهپیمایی های خشمگینی علیه «گریت وایلدرز» سیاستمدار اسلام ستیز هلند در پاکستان به راه افتاده، وی قصد دارد در ماه نوامبر نمایشگاه کاریکاتور پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله را در دفتر حزب راست افراطی با اقدامات امنیتی شدید، برگزار کند.

وایلدرز پیش از این نیز خاطر سخنرانی های اسلام هراسانه به شدت مورد انتقاد جامعه اسلامی قرار گرفته بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا