جهان

تونس محافظ بن لادن را آزاد کرد

بادیگارد اسامه بن لادن رهبر سابق سازمان تروریستی القاعده که از آلمان به تونس بازگردانده شده بود با تصمیم مقامات تونسی آزاد شد.

 

بادیگارد اسامه بن لادن رهبر سابق سازمان تروریستی القاعده که از آلمان به تونس بازگردانده شده بود با تصمیم مقامات تونسی آزاد شد.

مقامات تونس اعلام کردند که «سامی عیدودی» محافظ «اسامه بن لادن» که از سوی دولت آلمان به تونس بازگردانده شده بود را به دلیل عدم شواهد کافی مشارکت در اقدامات تروریستی آزاد کرده اند.

آنها پیشتر گفته بودند که وی را که پیش از این مدتی بعنوان بادیگارد اسامه بن لادن فعالیت می کرد را به آلمان دیپورت نمی‌کنند، چرا که وی احتمالا با اتهامات تروریستی در تونس مواجه خواهد بود.

مقامات آلمانی حدود دو هفته قبل سامی عیدودی را به زادگاهش دیپورت کردند.

مقامات آلمانی در حالی وی را دیپورت کردند که دادگاهی در آلمان یک روز قبل از اخراج وی اعلام کرده بود که سامی می‌تواند در آلمان بماند.

احزاب اپوزیسیون وزیر کشور آلمان را برای این تصمیم به شدت مورد انتقاد قرار داده اند که علی رغم حکم دادگاه به چنین اقدامی دست زده است.

سوفیان اسلیتی سخنگوی ضد تروریسم دستگاه قضایی تونس گفته بود که اگر در جریان تحقیقات اتهامات تروریستی علیه این مظنون تایید شود، وی در تونس دادگاهی خواهد شد.

سامی عیدودی تا روز جمعه در تونس زندانی بود و سوفیان اسلیتی به رویترز گفته بود که راهی قانونی برای دیپورت وی به کشور دیگری وجود ندارد.

اسلیتی تمام ادعاها مبنی بر اینکه این مظنون احتمال دارد در تونس مورد شکنجه قرار گیرد را رد کرده و گفته بود که بعد از انقلاب ۲۰۱۱ در تونس دموکراسی برقرار شده است و کسی شکنجه نخواهد شد.

سامی عیدودی در سال ۲۰۰۶ در آلمان درخواست پناهندگی کرده بود که با پذیرش مواجه نشد.

وی متهم شد که چندین بار به افغانستان رفته و با القاعده و اسامه بن لادن همکاری داشته است.

او پیشتر این اتهامات را رد کرده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا