جهان

جلوگیری از انجام تکالیف شرعی دانش‌آموزان مسلمان در کنیا

جلوگیری از انجام تکالیف شرعی دانش‌آموزان مسلمان در کنیا

 

رئیس شورای مبلغین و امامان جماعت مسلمانان کنیا از وزیر آموزش وپرورش این کشور، تلاش برای رفع تبعیض از دانش‌آموزان مسلمان را خواستار شد.

شیخ عبدالله آتیکا رئیس شورای مبلغین و امامان جماعت مسلمانان کنیا از خانم آمنه محمد وزیر آموزش وپرورش خواست که دستور دهد ایجاد محدودیت و ممانعت از انجام تکالیف شرعی دانش‌آموزان مسلمان در مدارس استان‌های غربی کنیا برداشته شود.

این درخواست وی براساس شکایات والدین دانش‌آموزان مسلمانی که مدیران و معلمان (مسیحی) مدارس در استان‌های غربی کنیا که اغلب ساکنان آنها مسیحی هستند و اجازه اقامه نماز و روزه‌داری در ماه رمضان را به دانش‌آموزان نمی‌دهند، اعلام شد.

وی در نامه خود آورده است که بر اساس قوانین موجود و صراحت قانون اساسی کنیا احترام به عقاید مذهبی و اعتقادات دینی همه مردم اعم از مسلمان یا مسیحی از حقوق اولیه افراد شناخته شده است و مخالفت و ممانعت از این حق، مخالفت با قانون اساسی کشور محسوب می‌شود.

ترکیب جمعیتی کنیا به لحاظ اعتقادات مذهبی نشان می‌دهد که بیشتر مسلمانان در شرق و استان‌های شرقی (ساحلی) متمرکز هستند و هرچه از این استان‌ها دور و به سمت غرب کشور نزدیک می‌شویم، تمرکز جمعیت مسیحی بیشتر می‌شود.

از سوی دیگر باید اذعان کرد که با توجه به هم مرز بودن کنیا با سومالی و ناامنی‌هایی که توسط سنی های تندرو به ویژه گروه الشباب در این استانها(شرقی) اتفاق می‌افتد بعضا واکنش‌هایی از این دست در استان‌های مسیحی‌نشین دور از انتظار نیست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا