جهان

حکم قاضی فدرال آمریکا به نفع مسلمانان مریلندی

یک قاضی فدرال در شهر هارفورد واقع در ایالت مریلند آمریکا حکم صدور مجوز توسط مسئولان منطقه جوپا برای سکونت مسلمانان را صادر کرد.

 

یک قاضی فدرال در شهر هارفورد واقع در ایالت مریلند آمریکا حکم صدور مجوز توسط مسئولان منطقه جوپا برای سکونت مسلمانان را صادر کرد.

شاکی پرونده دلیل عدم صدور مجوز برای سکونت خریداران تعدادی خانه‌ در این منطقه را مسلمان بودن خریداران اعلام کرده و آن را تبعیض‌آمیز توصیف کرده بود که قاضی این نظر را تأیید کرد.

مسئولان شهری از صدور مجوز سکونت رای مسلمانانی که خانه‌هایی را در منطقه جوپا در شهر هارفورد خریداری کرده بودند، امتناع می‌کردند. 

دلیل عدم صدور مجوز از طرف این مسئولان، تماس‌های پیاپی ساکنین منطقه با با آنها اعلام شده بود.

مسئولان مدعی هستندکه مشکلی با اسلام و مسلمانان ندارند اما ساکنین منطقه به دلیل اسلام‌هراسی و از روی نفرت از دین اسلام با مسئولان تماس می‌گرفته‌اند و از سکونت مسلمانان در محل ابراز نگرانی می‌کرده‌اند.

یکی از خریداران گفته به دلیل عدم صدور مجوز سکونت مجبور شده است در هتل بماند. 

«جِم کرفت هومز» گروه سازنده این خانه‌ها از مسئولان هارفورد به دلیل عدم صدور مجوز سکونت خریداران شکایت کرده بود و عنوان کرده بود این مجوزها فقط به این دلیل که خریداران خانه‌های این منطقه مسلمان هستند و به صورت عمدی صادر نمی‌شود.

در نهایت قاضی با بررسی پرونده به این نتیجه رسید که عدم صدور مجوز نوعی تبعیض دینی است و حکم را به نفع این شرکت صادر نمود و قرار شد مجوز سکونت به مسلمانان داده شود.

گفتنی است ۱۴ خانه تا کنون ساخته و فروخته شده و ۳۴ خانه دیگر قرار است در این منطقه ساخته شود که ساکنان آن‌ها نیز مسلمان خواهند بود.

مسئله صدور مجوز ساخت و فروش خانه‌های جدید به مسلمانان در دادگاهی دیگر بررسی خواهد شد که هنوز تاریخی برای آن تعیین نشده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا