جهان

سیاستمداران کانادایی به آتش کشیدن مسجد آلبرتا را محکوم کردند

سیاستمداران کانادایی، آتش سوزی تعمدی دریکی از مساجد استان آلبرتا را که مصادف با پایان ماه مبارک رمضان و عیدسعید فطر اتفاق افتاد، محکوم کردند.

 

سیاستمداران کانادایی، آتش سوزی تعمدی دریکی از مساجد استان آلبرتا را که مصادف با پایان ماه مبارک رمضان و عیدسعید فطر اتفاق افتاد، محکوم کردند.

این مسجد که در شهر ادسون واقع شده بود، شنبه شب به آتش کشیده شد که درب ورودی آن با وجود اینکه با مواد مقاوم به آتش ساخته شده بود در اثر این آتش سوزی سوخت.

با این وجود خسارات وارده این حادثه ناچیز بوده و کسی آسیب ندید.

در این میان «رالف گوداله» وزیر امنیت عمومی کانادا در توییترش ضمن محکوم کردن این حادثه نوشت: تمامی کانادا علیه این عمل بی شرمانه که تحقیقات در رابطه با آن ادامه دارد ایستاده اند و همه حق دارند اعمال دینی شان را بدون ترس انجام دهند.

«راشل ناتلی» نخست وزیر حزب سوسیال دموکرات آلبرتا، این اقدام را مسبب «خشم تمامی مردم آلبرتا» توصیف کرده و تعهد دولت را به «مبارزه با نژادپرستی در اشکال مختلف» خاطر نشان کرد.

«جیسون کنی» رهبر حزب محافظه کار در استان آلبرتا نیز به آتش کشیدن مسجد را «حمله به آزادی» نامید و همزمان نسبت به اعلام همبستگی با مسلمانان علیه هر گونه اعمال نفرت محورانه متعهد شد.

گفتنی است تصاویر دوربین مدار بسته در خارج از مسجد فردی را نشان دادند که سویشرت کلاه دار تیره پوشیده و با پیت نفتی که در دست دارد در حوالی ساعت 11 شب محل حادثه را ترک می کرده است.

لازم به ذکر است این مسجد 30 سال در 200 کیلومتری شهر ادمونتون، محل عبادت و نیایش مسلمانان بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا