جهان

بزرگداشت هفدهمين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي سيد محمد حسيني شيرازي در سوريه و آمريکا

مراسم گرامی داشت هفدهمين سالگرد مرجع راحل، در دو کشور سوریه و آمریکا برگزار شد.

 

مراسم گرامی داشت هفدهمين سالگرد مرجع راحل، در دو کشور سوریه و آمریکا برگزار شد.

با فرا رسيدن هفدهمين سالگرد ارتحال «آيت الله العظمى سيد محمد شيرازي» قدس سره، مجلس يادبودي دفتر مرجعیت شیعه در دمشق پایتخت سوریه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور علما، فضلا و طلاب حوزه علیمه در منطقه زینبیه دمشق برپا شد، «حجت الاسلام سید مرتضی السندی» طی سخنانی به شرح گوشه هایی از زندگی مرجع و دانشمند برجسته آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره پرداخت.

همچنين مراسم گرامي داشتی در مرکز امام جعفر صادق علیه السلام در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا برگزار گردید.

این مراسم که با حضور شیعیان آمریکا همراه بود، با قرائت قرآن مجید آغاز گردید و سپس «حجت الاسلام شیخ صفا الخطیب»  درباره خدمات ارزشمند مرجع راحل به جهان تشیع سخنانی را ایراد کرد.

همچنین در این مراسم «حجت الاسلام شیخ حسن الحائری» با اشاره به تألیفات مرجع فقید، کتاب های ایشان را برای جامعه امروزی مفید دانست و جوانان را به مطالعه این کتب و آشنایی با افکار آیت الله العظمی سید محمد شیرازی قدس سره دعوت کرد.

گفتني است، آيت الله العظمى سيد محمد شيرازي رحمة الله عليه، عالمي مجاهد و متفکري بزرگ در جهان اسلام بود که توفيق يافت تاليفاتي متعدد و ارزشمند را به يادگار بگذارد.

اين عالم نستوه، در طول عمر با برکت خود، بيش از ۱۱۵۰ عنوان کتاب در مسائل مختلف از جمله سياست،‌ اقتصاد‌، حقوق‌، الهيات به دو زبان عربي و فارسي نوشت، که از اين نظر در تاريخ نويسندگان جهان، ممتاز است.

شايان ذکر است، تاليفات آن مرحوم تا جايي ادامه يافت که  در سال 2000 ميلادي، کانون نويسندگان جهان عرب، به ايشان لقب «سلطان المؤلفين» را اعطا کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا