جهان

سه سناتور خواستار مشخص شدن نقش آمریکا در جنگ علیه یمن شدند

دولت آمریکا میزان حمایت خود از ائتلاف سعودی و اقدامات وزارت دفاع این کشور در یمن را توضیح دهد.

 

دولت آمریکا میزان حمایت خود از ائتلاف سعودی و اقدامات وزارت دفاع این کشور در یمن را توضیح دهد.

سه سناتور آمریکایی طی نامه ای به وزارت دفاع این کشور خواستار مشخص شدن میزان حمایت ارتش آمریکا از ائتلاف به رهبری عربستان شدند.

3 سناتور آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواستند تا فورا میزان حمایت ارتش آمریکا از ائتلاف عربستان سعودی در حملات به شهر الحدیده یمن را که شاهراه کلیدی و آخرین نقطه کمک های بشردوستانه در یمن است مشخص کند.

«برنی سندرز»، «مایک لی» و «کریس مورفی» طی نامه ای به «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا نوشتند: ما از شما می خواهیم که فورا میزان نفش آمریکا در جنگ به رهبری عربستان علیه حوثی های یمن را که شامل استفاده از نیروهای ویژه است مشخص نمایید. 

این نامه افزود: همچنین تمامی نقشی که پنتاگون هم اکنون در حال اجرای آن است یا از آن خواسته شده اجرا کند و یا در نظر دارد در حملات به شهر بندری الحدیده انجام دهد را مشخص کنید.

 سندرز، لی و مورفی همچنین از ماتیس خواستند طی بیانیه ای رسمی موضع دولت ترامپ درباره جنگ و ضرورت پذیرش فوری آتش بس و حرکت به سوی راه حل سیاسی را اعلام کند.

این در حالی است که حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از ابتدا از حمایت کشورهایی از جمله آمریکا برخوردار بوده و از آغاز آن بیش از 3 سال می گذرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا