جهان

بيانيه «سازمان جهاني مسلمان آزاده» در «روز جهاني کودکان بی گناه قرباني خشونت»

سازمان جهاني نفي خشونت (مسلمان آزاده)، در «روز جهاني کودکان بی گناه قرباني خشونت»، با هدف يادآوري وضعيت اين کودکان در کشورهاي در حال جنگ – خصوصا در کشورهاي منطقه خاورميانه – بيانيه اي صادر کرد.

 

سازمان جهاني نفي خشونت (مسلمان آزاده)، در «روز جهاني کودکان بی گناه قرباني خشونت»، با هدف يادآوري وضعيت اين کودکان در کشورهاي در حال جنگ – خصوصا در کشورهاي منطقه خاورميانه – بيانيه اي صادر کرد.

در اين بيانيه که نسخه اي از آن به خبرگزاري شيعه ويوز رسيده، آمده است:

سازمان ملل متحد،  به تازگي به منظور رفع بحران هاي انساني ناشي از سياست هاي اشتباه برخي سران کشورها در سراسر جهان، يک روز را به نام «روز جهاني کودکان بی گناه قرباني خشونت»، نام گذاري کرده است.

اين بيانيه افزود: سازمان ملل متحد به نمايندگي از جامعه جهاني، در روز 4 ماه ژوئن هر سال، قوانين و مقرراتي در راستاي حل و فصل مشکلات و بحران هايي که کودکان جنگ با آن روبه رو هستند، وضع مي کند؛  قشري که بيشترين آسيب را در جوامع در حال جنگ مي بينند.

اين بيانيه ادامه داد: گزارش هاي بي شمار از سوي سازمان ها و فعالان حقوق بشري، بيان گر اوضاع بغرنج و جنايت هاي گوناگون عليه اين قشر از جامعه است که کرامت، آزادي و سلامت کودکان را هدف قرار مي دهند و گاهي آن ها را به سربازي اجباري و يا ترک تحصيل وا مي دارند و حتي در برخي موارد به آنان تعرض جنسي  مي شود.

سازمان جهاني مسلمان آزاده ادامه داد: کودکان در کشورهايي مانند يمن، ليبي، فلسطين، بحرين و سوريه، بدترين اوضاع را سپري مي کنند و متاسفانه جامعه جهاني در قبال اين اعمال غير انساني در حق کودکان، تنها نظاره گر است و به هيچ کدام از تعهدات بين المللي پاي بند نيست.

اين سازمان افزود: اميد است به مناسبت اين روز، کشورهاي قدرتمند و با نفوذ جهان، با تجديد نظر در سياست هاي خود در باره ي قشر کودکان جنگ،  با اقدام فوري در خاموش کردن آتش جنگ هاي خانمان سوز،  باعث رونق اقتصادي و توسعه در همه عرصه ها در کشور هاي درگير جنگ، خصوصا منطقه خاورميانه شوند.

سازمان جهاني نفي خشونت در پايان بيانيه خود، با تذکر اين روز به جامعه جهاني – خصوصا سازمان ملل متحد – خواستار رسيدگي به اوضاع جاري در کشور هاي درگير جنگ، و حمايت از کودکان بي گناه و عمل به مقرارت بين المللي در اين زمينه شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا