جهان

جلوگیری از ورود معلم محجبه به یک دانشکده، واکنش گروه های اسلامی را برانگیخت

اقدام اسلام هراسانه یک دانشکده هندو در برابر یک زن محجبه، اعتراضات گسترده ای را در میان گروه های اسلامی محلی برانگیخته است.

 

اقدام اسلام هراسانه یک دانشکده هندو در برابر یک زن محجبه، اعتراضات گسترده ای را در میان گروه های اسلامی محلی برانگیخته است.

مسلمانان، برخورد اسلام هراسانه دانشکده هندوی «دختران لاکشمی» واقع در کشور جمهوری ترینیداد و توباگو در دریای کاراییب نسبت به یک بانوی محجبه را به شدت محکوم کرد.

این حادثه زمانی رخ داد که یک زن مسلمان که از طریق برنامه آموزشی در این مدرسه استخدام شده بود، به خاطر حجاب اسلامی اجازه ورود به محوطه دانشکده را پیدا نکرد. 

نفیسه نقیده که برای تدریس مهندسی مکانیک به این دانشکده رفته بود، پس از اینکه اجازه ورود به محوطه را پیدا نکرد به سرعت آنجا را ترک کرد و مراتب را به مقامات آموزشی که وی را برای تدریس در این دانشکده هندو استخدام کرده بودند گزارش داد.

فعالان اجتماعی مسلمان، ضمن محکوم ساختن این حادثه، آن را عملی اسلام هراسانه و «اقدام تعمدی برای بی احترامی به اسلام و مسلمانان» توصیف کردند. 

آنها خاطرنشان کردند که این حادثه رخ داده را پیگیری کرده و تلاش می کند از بروز اتفاقات مشابه که «بی احترامی و بی حرمتی به ساحت مسلمانان» محسوب می شود جلوگیری کنند.

این درحالی است که زنان هندو لباس سنتی ویژه ای با نام «ساری» به تن می کنند که در آن پوششی مشابه حجاب سر وجود دارد.

گفتنی است اتفاق مشابهی چند سال پیش نیز در این منطقه رخ داد که برخوردی با بانیان آن انجام نگرفت.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا