جهان

نصب تابلوهای تبریک رمضان توسط مسیحیان در آمریکا

شورای کلیساهای ویسکانسین، تابلوهای «رمضان مبارک» نصب کردند.

 

شورای کلیساهای ویسکانسین، تابلوهای «رمضان مبارک» نصب کردند. 

شورای کلیساهای ویسکانسین در ایالات متحده، با نصب تابلویی ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفته و ضمن برقراری ارتباط با همسایگان مسلمان، رمضان پربرکتی را برای جامعه اسلامی آرزو کرده است.

کشیش کری پارکر مدیر اجرایی این شورا در این باره به یک رسانه اسلامی در ویسکانسین گفت: با محدودیت زمانی برای تبلیغات، امسال شورا تصمیم گرفت تعدادی پلاکارد و نزدیک به 100 تابلوی «رمضان مبارک، برای همسایگان مسلمان» تهیه کرده و از کلیساهای سرتاسر ایالت ویسکانسین خواسته شده که آن ها را روبروی محوطه کلیساها نصب کنند.

پارکر خاطرنشان کرد: ما برای دوست داشتن همسایگان میان ادیانی مان هیچ تردیدی نداشتیم و این را بخشی از ماموریت دینی مان می دانیم.

اگر چه بیشتر این تابلوها در مدیسون و میلواکی نصب شده اند اما آن ها در اویکلر، استیونس پوینت و اپلتون نیز یافت می شوند.

تام هنین، مدیر اجرایی شورای همایش میان ادیانی در میلواکی نیز گفت: این روند حرکت فرای تحمل میان ادیانی و به سوی انسجام است.

وی افزود: ما مسلمانان را دوستان و همسایگانمان می خوانیم و این نه تنها منجر به عادی سازی روابط خوب میان ما می شود، بلکه این نوع واژه شناسی می تواند ما را به یک جامعه تبدیل کند.

گفتنی است ایده تبریک رمضان از طریق این پلاکاردها در سال 2016 توسط شورای کلیساهای ایالت مینه سوتا آغاز شد. و هدف آن نشان دادن احترام مسیحیان به همسایگان مسلمان بود. 

امسال این شورا از کلیساهای سایر ایالات آمریکا برای پیوستن به این حرکت میان ادیانی دعوت کرده و این  کمپین ملی شد.

گفتنی است شورای کلیساهای ویسکانسین از 19 حوزه تشکیل شده که 2 هزار تن اعضای هیات کلیساها و بیش از 1 میلیون عضو دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا